Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Budowa drugiej linii metra. Przełożono 600 km rur i kabli

0
Podziel się:

Do tej pory budowniczowie centralnego odcinaka drugiej nitki metra przebudowali bądź położyli 121 km kabli elektrycznych i ponad 446 km telekomunikacyjnych.

Budowa drugiej linii metra. Przełożono 600 km rur i kabli
(Adamon/CC)

Budowniczowie drugiej nitki stołecznej kolejki podziemnej przełożyli prawie 600 km rur i kabli, to prawie tyle, ile wynosi odległość między Warszawą a Berlinem. Prace dotyczą głównie przebudowy sieci podziemnych kolidujących z budową korpusów stacji i wentylatorni szlakowych.

Jak informuje na swojej stronie internetowej główny wykonawca centralnego odcinka II linii metra, budowa stacji jest bardzo często poprzedzana przebudową nierzadko bardzo skomplikowanych sieci instalacji podziemnych. W ścisłym centrum miasta jest ich szczególnie dużo, dlatego proces ich przekładania jest trudny i czasochłonny. Wiąże się to z przeorganizowaniem biegu linii teletechnicznych, ciepłowniczych, gazowych czy elektrycznych.

Dodatkowo, część instalacji zostaje rozbudowana o odcinki omijające teren budowy lub zostaje wyłączona z eksploatacji na czas prowadzenia prac.

Jak dodaje wykonawca, najwięcej takich prac prowadzanych jest w obrębie przyszłych stacji Rondo ONZ, Świętokrzyska oraz Nowy Świat. Na ostatniej z wymienionych zakończona została przebudowa sieci kanalizacyjnej w ciągu ulic Świętokrzyskiej i Kubusia Puchatka.

Do tej pory budowniczowie centralnego odcinaka II nitki metra przebudowali bądź położyli: 121 km kabli elektrycznych niskiego, średniego oraz wysokiego napięcia; ponad 446 km kabli telekomunikacyjnych; prawie 5 km sieci ciepłowniczych; ponad 3 km sieci gazowej; prawie 6 km sieci wodociągowej; prawie 7 km sieci kanalizacyjnej.

Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł, zakończenie prac planowane jest na październik 2013 roku.

Czytaj więcej w Money.pl
Będzie trzydniowy strajk w londyńskim metrze Pracownicy zajmujący się utrzymaniem i konserwacją londyńskiego metra zapowiedzieli we wtorek 72-godzinny strajk.
Zginął pod kołami metra. To samobójstwo? Pasażerowie powinni przygotować się na problemy komunikacyjne.
Pożar w warszawskim metrze. Opóźnienia Służby techniczne pracują nad przywróceniem normalnego funkcjonowania komunikacji.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)