Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Sebastian Ogórek
|

Czabański dla wPolityce: media komercyjne zachowują się jak zbrojne ramię opozycji

743
Podziel się:

Media komercyjne są bardzo zaangażowaną, wojującą stroną sporu politycznego, zachowują się jak zbrojne ramię opozycji - powiedział szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański (PiS) portalowi wPolityce. Jego zdaniem, że na tym tle media publiczne są "bardzo wstrzemięźliwe w swoim przekazie".

Czabański dla wPolityce: media komercyjne zachowują się jak zbrojne ramię opozycji
(Włodzimierz Wasyluk/East News)

Polityk mówi wprost, że problem dotyczy głównie TVN.

Czabański ocenił jednocześnie, że w obecnej sytuacji media powinny "relacjonować i tonować emocje". "Nie ukrywać żadnych faktów, ale też nie podgrzewać atmosfery" - dodał.

W rozmowie z portalem wPolityce przewodniczący Rady Mediów Narodowych uznał za niedopuszczalne przypadki agresji ze strony dziennikarzy oraz wymierzone w dziennikarzy w czasie toczących się w ostatnich dniach protestów przeciw ustawie o Sądzie Najwyższym. - Nie wolno atakować dziennikarzy. To wymaga potępienia - powiedział Czabański.

Pytany, jak zapobiegać tego typu sytuacjom, zaznaczył zarazem, że ważne jest, aby "sami dziennikarze zachowywali się spokojnie". - Teraz sytuacja jest napięta. Opozycja stara się spowodować atmosferę wojny totalnej. Część ludzi nie wytrzymuje tego nerwowo i zachowuje się w sposób niewłaściwy. Ale jeżeli to robią dziennikarze, to powinni trzymać nerwy na wodzy. Tak samo politycy - mówił.

Zdaniem szefa RMN, chociaż "każdy może mieć swoje poglądy", to jeśli jest się dziennikarzem czy gospodarzem programu, to "te poglądy trzeba schować i zadawać pytania".

Czabański był też pytany o to, jak ocenia rolę mediów prywatnych, które nawoływały, razem z opozycją, do wyjścia na ulice i protestowania w sprawie reform wymiaru sprawiedliwości.

- Media komercyjne, głównie TVN, nie zachowują się już jak media - odpowiedział. - Jeśli Tomasz Lis wzywa, żeby zrobić Majdan w Polsce, to nie można nazywać go przedstawicielem mediów. Tego rodzaju media są bardzo zaangażowaną, wojującą stroną sporu politycznego. Nie pełnią już roli mediów - przekonywał szef RMN.

Według niego w sytuacji, kiedy "tamta strona zaczyna się zachowywać jak zbrojne ramię opozycji", media publiczne są i tak "bardzo wstrzemięźliwe w swoim przekazie". - I oby wytrzymały nerwowo tę sytuację. Media w tej sytuacji powinny relacjonować i tonować emocje. Nie ukrywać żadnych faktów, ale też nie podgrzewać atmosfery" - mówił Czabański. "Ja wiem, że to jest trudne. Ale tak być powinno" - dodał. (PAP)

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(743)
antykomuchowa
7 lat temu
Media narodowe czyli polskie TVPis to media na miarę PRL . Za czasów komuny słuchaliśmy mediów komercyjnych np wolna Ameryka kto mógł i to było hitem. Teraz są wolne media komercyjne jak na razie a że nie propagują tragikomedii pisowskiej to chyba zrozumiałe . Niech się raczej ograną i nie doprowadzą do wyjście Polaków na ulice bo wtedy mogą nie zdążyć uciekać za wschodnią granicę.
Ament
7 lat temu
to są cytaty z Albina Siwaka, komunistycznego betonu. Media komercyjne nie wyłudzają haraczu na swoją działalność, tak jak TVPis.
kina
7 lat temu
Panie Czabański, a jak zachowywały się i zachowują media powiązane politycznie z PIS? Czy to nie "Gazeta Polska" od początku swego istnienia chwaliła się, że jej celem nadrzędnym jest doprowadzenie PIS do władzy? A inne media z rydzykowymi włącznie? A obecnie zawłaszczone przez PIS media ogólnopolskie? Tego Pan nie widzi?
Ronald
7 lat temu
Czerwoną zarazę długo się leczy albo się wyleczy albo zdechnie.
dd
7 lat temu
"Zbrojne ramię opozycji" !? Ha , ha, ha... Ale nowomowa.
...
Następna strona