Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Czytelnicy Money.pl wybrali! Najlepsze reklamy 2013 roku

0
Podziel się:

Skoczek narciarski reklamujący paluszki, jaja bez jaj i jak to robi Obi? Zobaczcie najciekawsze kreacje reklamowe zeszłego roku.

Czytelnicy Money.pl wybrali! Najlepsze reklamy 2013 roku
(Farmio)

Milion sprzedanych książek Lidla z przepisami Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego, kolejne odsłony kampanii _ Obi to robi _, bo jak widać robi to dobrze, słynny skoczek narciarski reklamujący... paluszki i pierwsza na polskim rynku telewizyjna reklama... jaj. Rok 2013 przyniósł bardzo wiele ciekawych kreacji reklamowych na polskim rynku. Wy co miesiąc głosowaliście na najlepsze. Zobaczcie, co z tego wyszło!

Święta zleciały jak zwykle szybko, w lodówkach zostało mnóstwo resztek, a w kieszeniach tylko przeciąg. Tym samym odpuściła też nawałnica świątecznych reklam i promocji. Rynek skupi się teraz na nowym roku i karnawale, a stroje mikołaja zastąpią wystawne kiecki i błyszczące garniaki. Spójrzmy jednak, co na rodzimym rynku działo się w roku ubiegłym.

Luty

O AUTORZE

To pierwszy miesiąc, w którym publikowaliśmy informacje o najgłośniejszych rodzimych kreacjach. Plebiscyt cieszył się dużym zainteresowaniem czytelników, dlatego kontynuowaliśmy go przez cały rok.

W tym miesiącu pokazaliśmy nową odsłonę PZU z ogolonym Januszem Rewińskim, reklamę Plusa ze sławnym (lub też niesławnym) _ wyprzedam, dam, dam _, dynamiczną reklamę piwa Lech oraz kampanię Energi z gigantycznymi wtyczkami na billboardach.

W tym zestawieniu bezsprzecznie wygrała pomysłowa kampania Energi, zdobywając 76 procent głosów ! Nie ma się co dziwić, pomysł był oryginalny i nietrudny do zauważenia na ulicach polskich miast, do tego podparty kampanią telewizyjną. Twórcom gratulujemy. W kolejnym roku czekamy na kolejne spektakularne dzieła przestrzenne.

Marzec

Kontynuując świeżą tradycję, w marcu wzięliśmy pod lupę kolejne głośne kampanie. Tym razem była to kreacja Lidla z Okrasą i Brodnickim, reklama Tesco z Makłowiczem, kolejna z odsłon Eurobanku z Adamczykiem i również kolejny scenariusz Playa - w tym wydaniu z Maćkiem Sthurem.

Wszystkie z tych reklam miały wykupioną imponującą ilość emisji na kanałach takich jak TVP 1, TVP 2, Polsat czy TVN, więc wydawać by się mogło, że szanse są w miarę równe, tym bardziej, że ich poziom był w miarę podobny. Nic bardziej mylnego!

Waszym zdaniem Lidl zdeklasował resztę zdobywając 62 procent głosów. Jak wiadomo, kampania jest kontynuowana z kolejnymi sukcesami. Po milionie wydanych książek z przepisami obu kucharzy, Lidl jeszcze w grudniu musiał dodrukować nakład dwustu tysięcy egzemplarzy! Może w przyszłym roku będzie drugi milion?

Zobacz także: ZOBACZ SPOT LIDLA:

Kwiecień

W tym miesiącu z kolei mogliśmy zaczerpnąć polskości z Biedronką i Danielem Olbrychskim, pośmiać się z kreacji Tomka Kota dla Netii, obejrzeć polskich piłkarzy w reklamie Opla i zobaczyć jak Obi to robi...

O dziwo tym razem głosy nie były tak zdecydowane i nieznaczną przewagą wygrała kreacja dla Obi zyskując 33 procent głosów, wyprzedzając Opla zaledwie o 3 procent. Kreacja dla sieci Obi autorstwa Oglivy and Mather Advertising kontynuowana jest do dziś. Kolejne odsłony są po prostu reklamami produktowymi, opakowanymi w komunikację _ Obi tak to robi _. Wygląda zatem na to, że Obi dobrze robi.

Zobacz także: ZOBACZ SPOT OBI:

Maj

W pierwszym ciepłym miesiącu tego roku też mieliśmy kilka ciekawych reklam do pokazania. Do głosowania wystawiliśmy kolejną z cyklu kreacji z Szymonem Majewskim dla PKO BP, sielankową reklamę piwa Kasztelan, kreację dla Paluszków Beskidzkich z Piotrem Żyłą oraz reklamę napoju Tiger z miniaturką tygryska o głosie rapera Sokoła.

I tutaj uwaga: zdeklasował wszystkich Piotr Żyła z paluszkami zyskując 80 procent głosów. Agencja Schulz Brand Friendly postanowiła wykorzystać naturalność Piotra, którą kupił miliony widzów w programie Kuby Wojewódzkiego. Okazało się, że jego sposób bycia wywołuje ogólną sympatię odbiorców, czyli jest łakomym kąskiem dla firm chcących pozyskać jego twarz. Obecnie pozyskał ją Samsung do swoich reklam. Gratulujemy kreatywnym i Piotrowi oczywiście, jego charakterystyczny śmiech jest wiele wart!

Zobacz także: ZOBACZ SPOT Z PIOTREM ŻYŁĄ:

Czerwiec

Tutaj również mieliśmy się czemu przyglądać. Opisaliśmy reklamę jaj Farmio z uroczą panią, kreację dla ING z Marcinem Perkuciem, młodzieżową reklamę Tymbarku, oraz kampanię społeczną na rzecz zwierząt z rewelacyjnym Piotrem Cyrwusem, jeszcze zanim zmarł w Klanie.

W tym zestawieniu dominowały jaja. Farmio ze swoim produktem bez GMO i wspaniałą panią, która o nim opowiadała, uzyskało 37 procent głosów. Reklama rzeczywiście wyróżniała się bardzo na tle pozostałych pozycji w blokach reklamowych. Była ciepła, z pomysłem i wywoływała uśmiech. To zresztą przełożyło się też na sprzedaż produktu. Pozostaje nam czekać na dalsze kreacje Farmio z jajami... ale bez jaj.

Zobacz także: ZOBACZ SPOT JAJ FARMIO:

Lipiec

Lato obfitowało w liczne nowe i polskie kreacje. Pisaliśmy o Coca Coli z imionami i ksywkami na butelkach, pierwszych spotach Nju Mobile z żółtym ziemniakiem, spotach PZU z kapitanem Nostresem i specjalistach Atlasu w kosmosie.

Okazało się, że najbardziej przemówił do Was spot nowej sieci, będącej własnością Orange, czyli Nju Mobile. Żółty bohater autorstwa Oglivy and Mather Advertising ma kojarzyć się z elastycznością oferty oraz brakiem dłuższych zobowiązań wobec sieci. Te spoty zapoczątkowały całą trwającą do dziś kampanię, w których kolejnych odsłonach poznajemy nowe usługi i produkty Nju Mobile, obrazowane w dowcipny sposób przez żółtego kolegę. Jak widać to w prostocie, a nie w szaleństwie, jest metoda!

Zobacz także: ZOBACZ NOWY SPOT NJU MOBILE:

Sierpień

Lato nie było może w tym roku zbyt upalne, ale za to gorąco było na rynku reklamowym. Pokazaliśmy Piotra Adamczyka jako rapera w kolejnej odsłonie Eurobanku, reklamę piwa Książęcego z udziałem piwowarów, kreację dla Kasztelana _ Wrzuć na luuuz _ oraz reklamę Orange, której twarzą została Martyna Wojciechowska.

Tym razem puchar zdobył Piotr Adamczyk w kreacji Eurobanku, zdobywając 68 procent głosów. Eurobank prowadzi ten rodzaj kampanii, w której nowe odsłony możemy podziwiać praktycznie co miesiąc. Moglibyśmy zrobić zestawienie firm, które wypuszczają najwięcej odsłon w roku, możliwe że Play i Eurobank byłyby w czołówce... Tak czy siak, do dziś możemy oglądać kolejne, lepsze i gorsze wcielenia Piotra. Pozostaje gratulować ciągłości kampanii i coraz to nowszych pomysłów za kogo tu można by było przebrać jeszcze Piotra Adamczyka.

Zobacz także: ZOBACZ SPOT EUROBANKU Z ADAMCZYKIEM:

Wrzesień

Przechodzimy do jesieni. We wrześniu liście jeszcze nie spadały, ale wysyp reklam niezmiennie nam towarzyszył. Opisywaliśmy bowiem przygody Serca i Rozumu w kampanii Orange, reklamy Ikei propagujące aktywne spędzanie czasu w domu z dziećmi, reklamę Orange z członkami polskiej reprezentacji w piłce nożnej i spot Idea Banku wspierającego młode firmy.

W tym zestawieniu miażdżącą przewagę zdobyła reklama Idei Banku z 77 procentami głosów. Pomysł zrodził się w dziale marketingu i PR Idei Banku i miał na celu wspierać start upy, które zapoczątkowały swoją działalność razem z bankiem, biorąc kredyty na założenie interesu. To jedna z niewielu kampanii polegająca na takim rodzaju partnerstwa między firmą i jej klientami. Czekamy zatem na kolejne wypromowane firmy!

Zobacz także: ZOBACZ GENIALNE SPOTY IDEA BANKU - TU MANUFAKTURA MOJEJ MAMY:

Październik

Kolejny miesiąc i kolejne kampanie. Tym razem znów zajęliśmy się serialem z Szymonem Majewskim dla PKO BP, reklamą zdystansowanego do siebie Gothaera, spotem z Maćkiem Rockiem dla Plusa i nową serią reklam BZWBK, tym razem z Kevinem Spacey.

Oscarowy aktor zapewnił bankowi zwycięstwo z 32 procentami głosów. Kampania z Kevinem trwa dalej. Muszę przyznać, że mimo jego znakomitych zdolności aktorskich, reklamy mają różny poziom, a to już kwestia pomysłu. Najlepsza wydaje się ostatnia odsłona, w której to sam Spacey siada za kamerę, żeby wyreżyserować reklamę.

Trzeba uznać jednak ciekawe wybory gwiazd do reklam BZWBK już od samego początku. Ciekawe kogo wybiorą w przyszłym roku, można by było również ogłosić plebiscyt na gwiazdę, którą chcą tam zobaczyć konsumenci... Gorzej jakby wygrał na przykład Justin Bieber lub Ojciec Dyrektor.

Zobacz także: ZOBACZ SPOT Z KEVINEM SPACEYM:

Listopad

Miesiące z pozoru chłodniejsze, choć zimy i tak nie ma, ale nie ma jej także na rynku reklamowym. W listopadzie ocenialiśmy reklamę szybkich pożyczek Vivus Finance, nową reklamę Plusa z odmienioną Baśką, spot internetowego sklepu z ubraniami Answear.com oraz kampanię społeczną ze Stanisławem Tymem, poświęcaną oszczędzaniu energii.

Tym razem wygrał Tym. Kampania zdobyła 44 procent głosów. W sumie to było do przewidzenia, za kamerą Wojciech Smarzowski, a przed nią legenda polskiej komedii i kabaretu Stanisław Tym. Kampania zdobyła też wiele pozytywnych recenzji w Internecie i w środowisku reklamowym. Tym bardziej się cieszymy !

Zobacz także: ZOBACZ SPOT ZE STANISŁAWEM TYMEM:

I w końcu grudzień

Dotarliśmy do końca roku. Za oknem wiosna lub jesień, a co na ekranie telewizora? W grudniu przyjrzeliśmy się nowej linii kreatywnej Netii, reklamie piwa Wojak z Diablo Włodarczykiem, spotowi PZU reklamującemu w zabawny sposób rekrutację i pomysłowym spotom radiowej Trójki.

Tu bezsprzecznie wygrała Trójka uzyskując 66 procent głosów. Cała kampania ma iście angielskie poczucie humoru. Występują w niej Artur Andrus, Zbigniew Zamachowski i Dawid Podsiadło. To pierwsza akcja promocyjna Trójki na ekranach od kilku lat.

Najważniejsze w kampanii jest to, że reklama jest idealnie ztargetowana, ponieważ ten rodzaj poczucia humoru i dystansu trafia celnie w gusta trójkowiczów. Pozostaje nam życzyć kolejnych nietuzinkowych pomysłów z zabawną trójką bohaterów.

Zobacz także: ZOBACZ SPOT TRÓJKI:

Jedenaście miesięcy i jedenaście Waszych wyborów najciekawszych polskich kreacji 2013 roku. Już w styczniu poddamy je głosowaniu, tak żebyście mogli wyłonić tę Waszym zdaniem najlepszą. Póki co, ostrzymy pióra na nowe kreacje roku 2014, a Wam życzymy kolejnego udanego roku z Manager.Money.pl!

Czytaj więcej w Money.pl

reklama
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)