Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Dino z 147 nowymi sklepami. Polska sieć zapowiada ekspansję

58
Podziel się:

Do końca ubiegłego roku notowana na GPW sieć Dino Polska powiększyła się o 20 proc. rok do roku - podała spółka. Dziś liczy już 775 placówek.

W ciągu najbliższych dwóch lat Dino chce rozwinąć sieć do 1,2 tys. sklepów
W ciągu najbliższych dwóch lat Dino chce rozwinąć sieć do 1,2 tys. sklepów (materiały prasowe)

Do końca ubiegłego roku notowana na GPW sieć Dino Polska powiększyła się o 20 proc. w stosunku do roku wcześniej - podała spółka. Dziś liczy już 775 placówek.

- Rośniemy szybciej niż rynek. Dodatkowo sprzyja nam otoczenie makroekonomiczne, dobra koniunktura. Rosną dochody Polaków i wydatki konsumpcyjne, a nasz model supermarketów wychodzi naprzeciw trendom konsumenckim. W 2018 roku spodziewamy się kontynuacji pozytywnych trendów - zapowiedział prezes Dino Szymon Piduch.

W całym 2017 r. sieć otworzyła 147 sklepów w 12 województwach.Tym samym całkowita powierzchnia sali sprzedaży przekroczyła na koniec już 295 tys. m2.

Jak poinformowała spółka, ten rok oznaczał dla firmy wzrosty. O 23,8 proc. powiększyła się powierzchnia sprzedażowa w stosunku do roku wcześniej. Również zatrudnienie w Grupie Dino się zwiększyło. Na koniec 2017 r. wyniosło ono 12,9 tys. osób, podczas gdy w 2016 r. było to 10,6 tys.

- W 2017 roku otworzyliśmy rekordową liczbę nowych sklepów w historii działalności spółki. Zgodnie z zapowiedziami, przekroczyliśmy liczbę otwarć z 2016 r. W II połowie roku, a szczególnie w IV kwartale, przyspieszyliśmy proces otwierania nowych placówek. Stopniowo zwiększamy także bank ziemi pod budowę nowych marketów - zaznaczył prezes spółki.

Zobacz także: Co będziesz robił, kiedy w niedzielę zamkną sklepy? Zapytaliśmy Polaków:

Jak podkreślił to efekt przyjętego modelu biznesowego oraz posiadania przez firmę własnych gruntów i nieruchomości dało im większą elastyczność działania i umożliwiło szybki rozwój.

Średnioterminowym celem strategicznym spółki jest przekroczenie liczby 1,2 tys. sklepów nie później niż do końca 2020 r - poinformowało Dino. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.

Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(58)
WYRÓŻNIONE
miro
8 lat temu
mam nadzieje że Dino wykonczy nazistowskie dotowane markety
Sd
8 lat temu
Dziwią mnie Wasze komentarze. Ja uważam że Dino jest tani i wybór towaru jest OK. Ostatnio kupowałem np. kawę ziarnistą i do wyboru było kilkanaście rodzajów. Osobiście wolę Dino niż jakieś lidle czy biedry...
Tomasz
8 lat temu
Biernacki przynajmniej podatki płaci w Polsce ☺
...
Następna strona