Notowania

sklepy
03.07.2018 11:11

Dino jak Biedronka. Tyle że sprzed dwunastu lat

Dino Polska przyśpiesza otwarcia nowych sklepów. W ciągu roku sieć urosła o jedną czwartą. A tempo nie maleje. Jeśli tak dalej pójdzie zrówna się z Biedronką w 2046 roku.

Podziel się
Dodaj komentarz
Sieć Dino na razie skupia się w środkowej i zachodniej części Polski

Dino Polska przyśpiesza otwarcia nowych sklepów. W ciągu roku sieć urosła o jedną czwartą. A tempo nie maleje. Jeśli tak dalej pójdzie, zrówna się z Biedronką w... 2046 roku.

Biedronka w 2006 roku. Sieć sklepów przekroczyła 900, przychody doszły do 6,6 mld zł. Reklamy sieci są już jednym z częściej oglądanych przez Polaków programów w telewizji.

Dwanaście lat później. Dino Polska - czerwiec 2018 r. Sieć osiąga wielkość 849 sklepów. Rok wcześniej było 677 marketów. W pierwszym półroczu 2018 przybyły 74 nowe placówki. To o 25 więcej niż sklepów Dino powstało rok wcześniej. DM BZ WBK prognozuje, że przychody w 2018 roku wzrosną o 29 proc. do 5,8 mld zł. Widać podobieństwa?

Zobacz też: Handlowcy przeciwko zaostrzeniu zakazu. "Sklepy muszą pracować wcześnie rano albo późno w nocy"

Nawet model działania Biedronki sprzed 12 lat jest podobny do tego, co robi Dino obecnie. Wówczas portugalska sieć unikała wielkich miast, lokując swoje sklepy najwyżej na ich obrzeżach. Dopiero jak wzrosła w siłę to odebrała kawał rynku hipermarketom. Dino też na razie unika drogich lokalizacji w wielkich miejscowościach.

Kwartalnie Dino Polska zarobiła w pierwszych trzech miesiącach na czysto 55,9 mln zł - dużo więcej niż spodziewali się analitycy. Te pieniądze wystarczą do budowy 23 sklepów, bo jak wyliczyła spółka jeden wymaga zainwestowania 2,4 mln zł.

W 2020 roku sieć ma według prognoz spółki dojść do 1200 sklepów. Patrząc na obecne tempo rozwoju może to być nawet więcej. Jeśli będą dobre lokalizacje.

Dziś Dino właściwie goni już głównie Biedronkę. Ta oczywiście nie próżnuje i wcale niełatwo będzie się z nią zrównać. W pierwszych trzech miesiącach 2018 roku Biedronka otworzyła 11 nowych sklepów i na koniec pierwszego kwartału miała ich łącznie 2825. Planuje otworzyć w 2018 roku 70-80 sklepów. Tyle samo inwestuje obecnie w sieć drogerii Hebe, która wzrosła o 11 placówek do 191 i konkuruje z Rossmannem.

Porównując obecne tempo rozwoju Biedronki (około +70 sklepów rocznie) i Dino (około +140 sklepów rocznie) powinny zrównać się wielkością w 2046 roku. To oczywiście proste założenia. Po Biedronce widać, że jej poziom rozwoju nie skłania już do szaleńczego tempa. Po prostu nasycenie powierzchni Polski Biedronkami jest już wysokie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: sklepy, dnp, giełda, wiadomości, gospodarka, najważniejsze, gospodarka polska, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
03-07-2018

PawelzHHW koncu w pelni polska siec zaczyna cos znaczyc w handlu detalicznym. Bardzo sie ciesze, oby tak dalej! Gratuluje i zycze dalszego rozwoju. :-)

03-07-2018

AdamOby tak dalej, wolę kupować u Polaka niż Portugalczyka

03-07-2018

XXXSzkoda, że dorabiają się na garbie pracownika. Niskie płace, niedostateczna obsada, kombinacje z kasą (zrobiłeś nadgodziny, znaczy zarobiłeś, to masz … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (12)