Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Efektywna sprzedaż w 5 krokach

0
Podziel się:

Efektywne zarządzanie sprzedażą to wyzwanie przed jakim codziennie stają wszystkie firmy handlowe. Posiadanie rozproszonych i mobilnych struktur, gdzie dodatkowo może występować częsta rotacja pracowników, stanowi duże wyzwanie organizacyjne.

Efektywna sprzedaż w 5 krokach

Aby sprostać tym wymogom, potrzebne jest narzędzie, które umożliwi, z jednej strony kontrolę podległych struktur sprzedaży, a z drugiej będzie stanowić wsparcie dla ludzi pracujących w terenie przy obsłudze klientów

Po pierwsze, ważne jest efektywne zarządzanie siłami sprzedażowymi

Wydajne zarządzanie siłami sprzedażowymi związane jest ze stałą weryfikacją pracy przedstawicieli handlowych, a także optymalizacją ich działań. Aplikacje typu Sales Force Automation np. od Comarch pozwalają z wyprzedzeniem zaplanować schemat wizyt, wskazując których klientów należy odwiedzić, gdyż mają zaplanowane dedykowane akcje promocyjne lub są potencjalnymi odbiorcami wprowadzanych na rynek nowości.

Nowoczesne systemy wskazują również elementy związane ze spadkiem sprzedaży, a nawet sugerują jakie kroki należy podjąć by temu zapobiec, bądź w których punktach handlowych wizyty są zbyt częste i nieopłacalne. Innym niezwykle pomocnym narzędziem organizującym pracę całego zespołu handlowców jest lejek sprzedażowy, który daje możliwość sprawnego zaplanowania pracy całego zespołu sprzedażowego prowadząc użytkownika poprzez kolejne etapy i zadania jakie powinny zostać wykonane.

Po drugie, optymalizacja zapasów i produkcji własnej

Dostęp do informacji na temat stanów magazynowych naszych partnerów biznesowych i ich codzienny monitoring pozwala z jednej strony, optymalizować produkcję i procesy logistyczne obniżając tym samym koszty ich obsługi, z drugiej natomiast lepiej kontrolować i rozliczać działania przedstawicieli handlowych zarówno po stronie producenta jak i dystrybutora.

Po trzecie dokładna analiza danych

W natłoku gromadzonych danych niezbędne jest odpowiednie narzędzie pozwalające na ich łatwą i dokładną analizę. Niezastąpiona w tym przypadku jest wizualizacja danych, która pozwala w łatwy i intuicyjny sposób wyciągnąć odpowiednie wnioski i szybciej zareagować na to co dzieje się na rynku. Spersonalizowane dashboardy prezentujące najważniejsze wskaźniki, alerty czy przejrzyste wykresy pozwalają łatwiej dostrzec istotne zależności i zrozumieć czynniki wpływające na rozwój danego biznesu.

Ponadto bardzo pomocna szczególnie w aplikacjach sprzedażowych jest prezentacja danych na mapach, która pozwala przestrzennie zobrazować trendy w całej naszej sieci dystrybucyjnej, nakładając na siebie jednocześnie różne wymiary.

Po czwarte, promocje dźwignią handlu

Sprzedaż to również promocje. Wiele przedsiębiorstw przeznacza na te działania ogromne sumy. Niestety przez brak odpowiedniego narzędzia czy podejścia, większość z nich wydawana jest w sposób nieprawidłowy, a promocje stają się nieefektywne. Rozwiązania typu Trade Promotion Management to narzędzia, które pozwalają zoptymalizować działania promocyjne i przynieść oczekiwany rezultat. Aplikacja pozwala w łatwy sposób zarządzać kalendarzem promocji, mierzyć ich efektywność oraz wykorzystać dane historyczne do analizy trendów oraz estymacji i wyszukiwania najlepszych rozwiązań podnoszących sprzedaż.

Po piąte, efekt synergii

Aby w pełni wykorzystać potencjał poszczególnych modułów i funkcjonalności niezwykle istotna jest pełna integracja poszczególnych rozwiązań. Sprzedaż wielokanałowa wymaga jednego spójnego systemu informatycznego pozwalającego wdrożyć strategię omnichannel. Więcej informacji na temat korzyści jakie daje efekt synergii możemy przeczytać na stronie: https://www.comarch.pl/handel-i-uslugi/sfa/.

Tak więc efektywne zarządzanie sprzedażą nie jest łatwym zadaniem. Firma handlowa musi kierować się kilkoma zasadami, aby wybrać odpowiednie dla siebie narzędzia wsparcia sprzedaży. Przede wszystkim musi to być system umożliwiający szybkie dostosowanie się do zmieniających się realiów rynkowych. Po drugie, przedsiębiorstwo działające na rynku międzynarodowym powinno mieć możliwość pracy w wielojęzycznym środowisku, aby móc centralnie raportować dane. Po trzecie, współpracując z dużą liczbą partnerów biznesowych, sprzedając za pośrednictwem dystrybutorów i hurtowników, firma handlowa powinna podejmować decyzje na podstawie rzeczywistych, codziennych i wiarygodnych danych (sprzedażowych, logistycznych). Nowoczesne systemy wspierające działalność handlową muszą z pewnością spełniać wszystkie te wymagania.

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)