Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Erbud do piątku przedstawi szczegóły naprawy pasów na Modlinie

0
Podziel się:

Wartość kontraktowa wykonania dwóch progów, w których wystąpiły ubytki, to ok. 10 mln zł netto.

Erbud do piątku przedstawi szczegóły naprawy pasów na Modlinie
(PAP/Jakub Kamiński)

Generalny wykonawca pasa startowego w Modlinie spółka Erbud ma do piątku przedstawić szczegóły technologii, w jakiej wyremontuje progi pasa startowego na lotnisku - powiedziała doradca zarządu lotniska w Modlinie Edyta Mikołajczyk.

_ - Dzisiaj był drugi dzień rozmów o koncepcji i technologii naprawy dwóch progów drogi startowej _ - poinformowała Mikołajczyk i dodała, że po rozmowach z ekspertami obie strony, czyli władze lotniska i generalny wykonawca robót - firma Erbud, doszły do porozumienia. _ - Uznano, że naprawa betonowa, czyli ponowne położenie nawierzchni betonowej, będzie najskuteczniejsze _ - poinformowała.

Przypomniała, że wcześniej Erbud przedstawił propozycję naprawy progów za pomocą czterech technologii. _ - Wszystkie one dotyczyły tzw. asfaltobetonu, czyli trochę słabszej metody naprawy _ - zaznaczyła Mikołajczyk. Dodała, że generalny wykonawca do piątku ma przygotować szczegóły technologiczne, w jaki sposób będą prowadzone naprawy. - _ Podejrzewam, że wtedy też będzie można przedstawić harmonogram tych prac _ - podkreśliła doradca zarządu lotniska w Modlinie.

Erbud w komunikacie przesłanym w piątek przypomniał, że na lotnisku uszkodzenia dwóch progów startowych wykonanych z betonu cementowego nastąpiły pod wpływem działania czynników atmosferycznych, tj. niskiej temperatury.

Przypomniano, że wartość kontraktowa wykonania dwóch progów, w których wystąpiły ubytki, to ok. 10 mln zł netto. Koszty dotychczas wykonanych przez Erbud prac związanych z usuwaniem uszkodzeń na dwóch progach pasa startowego wyniosły ok. 450 tys. zł.

Lotnisko w Modlinie od kilku tygodni nie przyjmuje dużych samolotów pasażerskich. 22 grudnia inspektor nadzoru budowlanego zdecydował o zamknięciu dwóch tzw. progów - o numerach 08 i 26 - betonowych odcinków, o długości 500 m każdy, na początku i końcu pasa startowego. Droga startowa skróciła się do 1500 m, co spowodowało, że samoloty takie jak Airbus A320 lub Boeing 737 nie mogą tam wykonywać operacji lotniczych. Rejsy z Modlina zostały przeniesione do innych portów lotniczych, głównie na lotnisko Chopina.

Czytaj więcej o lotnisku na Modlinie w Money.pl
Modlin nie potrzebuje nowego pasa? Marszałek województwa mazowieckiego powiedział, że wystarczy zdjęcie około 20-centymetrowej, wierzchniej warstwy.
Kluczowa kontrola w Modlinie. Wrócą samoloty? Dziś mają być przeprowadzone ostateczne kontrole wykonania napraw przy obydwu progach drogi startowej na lotnisku w Modlinie.
Nie będzie dymisji za Modlin. "To żenujące" Adam Struzik nie poda się do dymisji za zamieszanie z lotniskiem w Modlinie.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)