Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Goldman Sachs inwestuje w firmę bitcoinową

0
Podziel się:

Finansowy gigant za 50 milionów dolarów kupił udziały w Circle Internet Financial Ltd.

Goldman Sachs inwestuje w firmę bitcoinową
(Antana / Flickr (CC BY-SA 2.0))

Jak podaje The Wall Street Journal, Goldman Sachs Group Inc. jest jednym z głównych inwestorów, którzy zainwestowali 50 milionów dolarów w startup Circle Internet Financial Ltd.

Goldman Sachs jest kolejną z instytucji z Wall Street która bada potencjał cyfrowych walut w celu umożliwienia tańszych i szybszych transakcji i płatności. Wspólnie z IDG Capital Partners, Breyer Capital, General Catalyst Partners i Accel Partners finansowy gigant zainwestował 50 milionów dolarów w startup, który aktualnie wycenia się na 200 milionów dolarów.

Goldman nie skomentował tej inwestycji, pojawiło się jedynie krótkie oświadczenie Toma Jessopa odpowiedzialnego za główne strategiczne inwestycje, który powiedział, że bank inwestycyjny widzi "znaczące możliwości w firmach i rozwiązaniach które obiecują transformację na globalnych rynkach poprzez innowacje technologiczne"_ . _

Circle to firma z siedzibą w Bostonie, która daje możliwość zakupu, oraz przechowywania bitcoinów w internetowym serwisie. Firma zapowiedziała ekspansję na rynek chiński, a co za tym idzie wprowadzenie juana, oraz innych walut. Co więcej, Circle planuje także świadczyć usługi w dolarach, co jest znaczącą zmianą, ponieważ firma zaczynała swoją przygodę na rynku jako portfel bitcoin.

_ - _Zawsze głosiliśmy ten pomysł hybrydowej cyfrowej ekonomii gdzie pieniądz fiducjarny może być łagodnie przenoszony na świecie przy użyciu Bitcoina jako wolnej Internetowej sieci płatniczej - powiedział Jeremy Allaire, prezes Circle.

Wcześniej w startupy bitcoinowe zainwestowały już między innymi: Nowojorska Giełda Papierów Wartościowych, Hiszpański bank Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA, oraz bank USAA.

Czytaj więcej w Money.pl

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)