Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Hortex chce mieć w 2001 r. około 1/3 udziałów w rynku soków

0
Podziel się:

Ilościowe udziały Horteksu w rynku soków i napojów niegazowanych w 2000 roku wyniosły 16 proc., wobec 19,8 proc w 1999 roku.

Hortex Holding SA chce w 2001 roku osiągnąć 1/3 udziałów w rynku soków owocowych w Polsce - poinformowała spółka w poniedziałek.

Ilościowe udziały Horteksu w rynku soków i napojów niegazowanych w 2000 roku wyniosły 16 proc., wobec 19,8 proc w 1999 roku. Natomiast udziały w samym rynku soków wyniosły w 2000 roku 34,2 proc., wobec 35,5 proc. w 1999 roku. Niewielki spadek udziałów w rynku soków i napojów niegazowanych wynika - według Horteksu - ze wzrostu sprzedaży napojów owocowych, zawierających co najmniej 20 proc. soków naturalnych. Takich napojów spółka nie produkuje.

W ramach restrukturyzacji Horteksu produkcja soków została skoncentrowana w dwóch wyspecjalizowanych zakładach, a docelowo -w bardzo nowoczesnym zakładzie w Przysusze. Hortex zainwestował ponad 20 mln złotych w proces konsolidacji soków w Przysusze, gdzie uruchomiono trzy nowe linie do rozlewania soków oraz nowoczesne centrum dystrybucji z systemem regałów wysokiego składowania.

Na konsolidację produkcji całego działu soków poniesiono nakłady inwestycyjne w wysokości 36,9 mln zł, co umożliwiło uzyskać oszczędności na poziomie ponad 17 mln zł rocznie. Całkowity koszt restrukturyzacji, obejmującej m.in. konsolidację produkcji oraz specjalizację zakładów i wszystkie obszary działalności Horteksu, zamyka się w kwocie stukilkudziesięciu mln zł.

Według badań Horteksu, spożycie soków i napojów niegazowanych na osobę w ubiegłym roku osiągnęło 20,7 litra, czyli o 2,9 l więcej niż w 1999 roku. Mimo szybkiego rozwoju rynku soków i napojów w naszym kraju, wielkość ich konsumpcji na jednego Polaka odbiega spożycia w krajach Unii Europejskiej.

W 1999 roku wynosiło ono np. w Niemczech 51,9 litra na osobę, Wielkiej Brytanii 53,8 l, a we Francji 24,2 l na osobę.

Preferencje smakowe polskich konsumentów w zasadzie nie zmieniają się – blisko 19 proc. sprzedaży w ubiegłym roku stanowił smak pomarańczowy, wieloowocowy - ponad 17 proc., a jabłkowy - ponad 13 proc. spożycia.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)