Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Sebastian Ogórek
Sebastian Ogórek
|

Kampania dała miliony, choć telewizje nie chciały jej puszczać

0
Podziel się:

Zamiast ckliwych historii chorujący pokazany jako superbohater dosłownie walczący z rakiem - za kampanię "Walka z rakiem" fundacja Alivia oraz agencja Saatchi&Saatchi dostali złote Effie. - Pod jej wpływem jeden z darczyńców przekazał nam rekordową kwotę pół miliona złotych - mówi Agata Polińska z Alivii. Twórcy kreacji przyznają, że początkowo ich spotu nie chciały publikować telewizje.

Kampania dała miliony, choć telewizje nie chciały jej puszczać
(Alivia, materiały prasowe)

Zamiast ckliwych historii chorujący pokazany jako superbohater dosłownie walczący z rakiem - za kampanię "Walka z rakiem" fundacja Alivia oraz agencja Saatchi&Saatchi dostali złote Effie. - Pod jej wpływem jeden z darczyńców przekazał nam rekordową kwotę pół miliona złotych - mówi Agata Polińska z Alivii. Twórcy kreacji przyznają, że początkowo ich spotu nie chciały publikować telewizje.

Pomysł na kampanię był prosty - zaktywizować osoby, które dotąd pieniędzy na organizacje pożytku publicznego nie przekazywały. Aby to zrobić trzeba było zwrócić się do osób młodych i przemówić ich językiem. To dlatego Saatchi&Saatchi zdecydowali się na spot w formie trailera gry komputerowej.

- To jest kampania, która miała pokazać chorych w innym świetle i przełamać stereotyp. My przyszliśmy z zadaniem do agencji, że nie chcemy wzbudzać współczucia, ale raczej solidarność - mówi Agata Polińska z Alivii. Dodaje, że dzięki niej fundacja zebrała rekordową kwotę od darczyńców, a jeden z nich przekazał jednorazowo aż pół miliona złotych.

Jak przyznają twórcy, animowany spot stworzony przez Platige Image okazał się zbyt brutalny dla telewizji. Te odmówiły jego puszczania. Ostatecznie więc kampania wystartowała w internecie i dopiero po niesamowitym jej przyjęciu trafiła do telewizji śniadaniowych i mediów.

Patrycja Bruź-Soniewicka dodaje, że akcja zaczęła żyć też swoim życiem, bo jej odbiorcy tak mocno uwierzyli w trailer gry komputerowej, że ostatecznie zdecydowano się ją stworzyć.

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)