Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

PKP dokończy remont torów za Włochów. Ma być szybciej, ale niekoniecznie taniej

3
Podziel się:

Przedstawiciele PKP PLK zapewniają, że robią wszystko, by prace na dwóch kluczowych trasach kolejowych zakończyły się jak najszybciej. Trzeba będzie jednak za to dodatkowo zapłacić.

Podróżujący trasami kolejowymi z Warszawy do Lublina i z Wrocławia do Poznania muszą się uzbroić w cierpliwość.
Podróżujący trasami kolejowymi z Warszawy do Lublina i z Wrocławia do Poznania muszą się uzbroić w cierpliwość. (PKP PLK)

Podróżujący trasami kolejowymi z Warszawy do Lublina i z Wrocławia do Poznania muszą się uzbroić w cierpliwość. Remonty torów przez problemy dotychczasowego wykonawcy prac, a więc włoską firmę Astaldi, przeciągną się.

Żaby jednak maksymalnie skrócić procedury, PKP PLK zdecydowały się na rezygnację z przetargu czy nawet uproszczonego trybu konkurencyjnego. Najważniejsze roboty mają skończyć państwowe firmy zależne od PKP - donosi Dziennik Gazeta Prawna.

Zobacz także: Mniej unijnych miliardów dla Polski. PKP wie jak sobie z tym poradzić

Prace na trasie Wrocław - Poznań będzie kończyło Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu. Podobne umowy będą zawierane na dokończenie części trasy z Warszawy do Lublina z Przedsiębiorstwem Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa i wrocławskim Dolkomem.

Dokończenie remontu przez państwowe firmy ma być szybsze, ale niekoniecznie tańsze. Cytowany przez DGP Dariusz Blocher, szef prywatnej firmy budowlanej Budimex, przyznał, że mógłby się podjąć tego zadania, być może nawet za niższą cenę.

PKP PLK szacuje, że koszty remontu wzrosną już przez sam fakt wyższych cen materiałów budowlanych i robocizny, które skoczyły nawet o kilkadziesiąt procent od momentu zlecenia prac firmie Astaldi.

Mapa utrudnień kolejowych

Marta Sitkiewicz

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
WYRÓŻNIONE
chloropikryna
6 lat temu
Można by użyć jako wsparcia jednostek wojsk kolejowo-drogowych. Ale już ich dawno nie ma i ślad po nich zaginął.
BMF
6 lat temu
Jak jest po wlosku DO ROBOTY NYGUSIE , 10 POLAKOW CZEKA NA TWOJE MIEJSCE!!!
Gość
6 lat temu
Kasa poszła na 500 plus
NAJNOWSZE KOMENTARZE (3)
Gość
6 lat temu
Kasa poszła na 500 plus
BMF
6 lat temu
Jak jest po wlosku DO ROBOTY NYGUSIE , 10 POLAKOW CZEKA NA TWOJE MIEJSCE!!!
chloropikryna
6 lat temu
Można by użyć jako wsparcia jednostek wojsk kolejowo-drogowych. Ale już ich dawno nie ma i ślad po nich zaginął.