Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kolej rusza z miejsca: 5 mld na remonty torów

0
Podziel się:

Modernizowane będą trasy: Warszawa-Gdynia, Warszawa- Łódź i Wrocław-Poznań.

Kolej rusza z miejsca: 5 mld na remonty torów
(derived_/CC/Flickr)

W przyszłym roku modernizowane będą trasy: Warszawa-Gdynia, Warszawa-Łódź i Wrocław-Poznań.

Prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański powiedział, że miliard z 5 mld zł, które spółka chce przeznaczyć na inwestycje, będzie pochodził z programów unijnych.

_ _Kolejarze chcą w przyszłym roku dokończyć modernizację trasy Warszawa - Łódź. Szafrański powiedział, że pasażerowie jadący do Warszawy nie odczują bardzo utrudnień, najwyżej czas jazdy wydłuży się o ok. 15 minut. Natomiast pasażerowie pociągów dalekobieżnych powinni przygotować się na to, że będą jechać okrężną trasą. Utrudnienia będą też w samej Łodzi. Część pociągów będzie kończyło bieg na dworcu Łódź Widzew, a później pasażerowie będą musieli się przesiąść w komunikację miejską.

Ponadto będzie kontynuowana modernizacja trasy Wrocław-Poznań, zacznie się remont linii Warszawa Służewiec-Radom, zostaną zakończone prace na odcinku Opole-Wrocław-Legnica-Węgliniec. Jak powiedział Szafrański, prace remontowe na torach muszą niestety łączyć się z utrudnieniami dla podróżnych. - _ Pasażerowie będą mieli do nas pretensje, ale bez modernizacji szybciej nie pojedziemy _ - dodał.

| PKP-PLK |
| --- |
| PKP Polskie Linie Kolejowe zarządzają siecią linii kolejowych o dł. 19 tys. km. Szacuje się, że do natychmiastowego zamknięcia kwalifikuje się 7 tys. km. Szafrański ocenia, że na nadrobienie zaległości, jakie narosły przez lata zaniedbywania torów kolejowych i doprowadzenie ich do dobrego stanu, zajęłoby 15 lat. Według niego, około 1,5 tys. km dzięki dofinansowaniu z UE ma szanse na gruntowną modernizację. Na powstrzymanie degradacji ok. 7-8 tys. km linii wystarczy zwiększenie nakładów na ich utrzymanie, co pozwoli choćby na usunięcie ograniczeń prędkości. Zdaniem prezesa nie da się natomiast uniknąć zamknięcia części linii, bo zaległości jeśli chodzi o stan techniczny są zbyt duże. Dotyczy to linii o mniejszym, lokalnym znaczeniu. |

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)