Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Koniec z lotniczymi biletami "za złotówkę"

0
Podziel się:

Z reklam znikną bilety lotnicze oferowane za złotówkę.Pasażerowie linii lotniczych już z samych ofert będą się mogli dowiedzieć, ile rzeczywiście zapłacą za przelot.

Z reklam znikną bilety lotnicze oferowane za złotówkę - informuje "Rzeczpospolita". Pasażerowie linii lotniczych już z samych ofert będą się mogli dowiedzieć, ile rzeczywiście zapłacą za przelot.

Korzystne dla konsumentów regulacje przewiduje opracowany przez resort transportu projekt nowelizacji prawa lotniczego. Zakłada on, że w reklamach i ofertach przewoźnicy będa musieli podawać ceny swoich biletów lotniczych w pełnej wysokości, czyli wliczając dodatkowe elementy, jak opłaty lotniskowe, dopłaty i podatki - pisze "Rzeczpospolita".

Resort transportu podkreśla, że obecnie wysokość opłaty, jaką podaje przewoźnik do publicznej wiadomości, znacznie różni się od faktycznie pobieranej za wykonaną usługę lotniczą. Nie podoba się to także Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który od dawna krytykuje linie lotnicze za to, że nie udzielając pełnej i rzetelnej informacji o cenie biletu wprowadzają reklamami w błąd potencjalnych pasażerów - czytamy w gazecie.

Nowelizacja ma też zmienić praktyki biur podróży. Branża turystyczna często podaje bowiem cenę wyjazdu zagranicznego bez opłat lotniskowych - zauważa "Rzeczpospolita".

wiadomości
gospodarka
najważniejsze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)