Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Bank Pocztowy pod lupą UOKiK. Klienci mogą liczyć na zwrot pieniędzy

Bank Pocztowy pod lupą UOKiK. Klienci mogą liczyć na zwrot pieniędzy

Fot. Artur Zawadzki/REPORTER / Eastnews

Bank Pocztowy odda klientom opłaty, które pobierał za przesyłanie wyciągu w formie papierowej. Bank zobowiązał się do zmiany praktyki - poinformował w piątek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak dodał, to efekty decyzji prezesa UOKiK.

UOKiK w komunikacie poinformował, że postępowanie przeciwko Bankowi Pocztowemu zostało wszczęte w grudniu 2015 r.

Wątpliwości wzbudziły dwie praktyki. Pierwsza dotyczyła tego, że "konsumenci otrzymali listy z informacją o zmienionej taryfie opłat i prowizji, jednak bank nie wskazał podstawy prawnej ani czynników, które miały wpływ na zaproponowane zmiany". "W związku z tym, klient Banku Pocztowego nie mógł zweryfikować, czy zmiana warunków umowy była dopuszczalna. Bank zaniechał stosowania tej praktyki" - napisano w komunikacie.

- Nasze wątpliwości budzi to, że konsument nie może skontrolować, czy zmiany zostały wprowadzone prawidłowo. Jeżeli bank zmienia warunki umowy, to powinien poinformować konsumenta o podstawach faktycznych i prawnych, które go do tego uprawniają - powiedział cytowany w komunikacie prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał.

Drugą praktyką - która zdaniem UOKiK wzbudzała wątpliwości - było wprowadzenie przez bank nowych stawek za sporządzanie i przesyłanie wyciągów w formie papierowej. Według UOKiK klienci, którzy otrzymywali je za darmo, musieli zacząć płacić, a ci, którzy płacili mniej, zaczęli płacić więcej. Jak dodał UOKiK, bank dobrowolnie zobowiązał się do tego, że zrekompensuje straty klientom, które ponieśli w wyniku stosowania tej praktyki.

- Jeżeli bank chciał wprowadzić opłaty klientom, którzy do tej pory otrzymywali wyciągi za darmo, powinien wcześniej otrzymać pisemną zgodę na inną - darmową - drogę przesyłania tych informacji, np. e-mailem. Konsument powinien mieć wybór i podjąć świadomą decyzję o tym, w jakiej formie chce być informowany o stanie swojego rachunku, co dotyczy zarówno etapu zawierania umowy, jak i dalszego jej wykonywania - podkreślił Niechciał.

Urząd przekazał, że "Bank Pocztowy zrekompensuje straty konsumentom: klienci Banku Pocztowego, którzy przed wprowadzeniem nowych opłat dostawali wyciągi za darmo, otrzymają zwrot poniesionych kosztów. Konsumenci, którzy zaczęli płacić więcej, uzyskają zwrot różnicy w opłatach wynikających z podwyżki za wyciągi". Klient Banku Pocztowego powinien wystąpić z wnioskiem o zwrot opłat.

 

uokik, bank pocztowy
PAP
Czytaj także
Polecane galerie
drugi
2017-09-01 15:07
Przejęcie władzy prze PiS to początek rewolucji, jedni nazwą ja populistyczną, inni patriotyczną. Wiadomo, że pod wpływem oporu pokonanych przedstawicieli dotychczasowego reżimu każda rewolucja radykalizuje się. Nie zdziwię się więc, że kiedyś zwykli obywatele oszukani przez mafię reprywatyzacyjną wpadną do ratusza i wyciągną HGW za fraki i poprowadzą przed oblicze komisji sejmowej, tak samo jak Francuzi poprowadzili Ludwika XVI i jego rodzinę z Wersalu do Paryża. Wtedy nie będzie śmiała się PiS-owi w twarz...
dzimi
2017-09-01 15:04
w normalnym kraju ten babsztyl dawno już siedzi jest jest pozbawiony majątku,chyba że jest kara śmierci to won z nią na tamten świat
Pantarejko
2017-09-01 14:24
UOKiK powinien brać pod lupę wszystkie Spółki energetyczne, ponieważ bezpodstawnie naliczają za:
1. abonament= 3do 5zł , apowinno być raz za zalogowanie konta.
2. opłata sieciowa stała
3. opł. sieciowa zmienna
4. opłata jakościowa( sic!- jest też bublowa?)
5. opłata przejściowa
6. opłata OZE - przeliczenie stawki zł/MWh , przejścia z KWh (to ich zmartwienie- za mnie US nie liczy
7. opłata akcyzowa ( ?)- co mnie to obchodzi, za nich mam opłacać ja?
Pokaż wszystkie komentarze (8)