Koniec korków w Jankach i Raszynie. W czwartek o 21 został otwarty łącznik pomiędzy trasami S8 i S7. Kierowcy zyskali kilka kilometrów nowej ekspresówki.
- Łącznik do S7 w Sękocinie gotowy. Dziś po 21:00 GDDKiA zdejmie szlabany na odcinku od trasy S8 do S7 w Sękocinie przed skrzyżowaniem w Magdalence i w ten sposób cała nowa obwodnica Janek i Nadarzyna stanie się dostępna dla kierowców – poinformował w czwartek po południu na jednym z portali społecznościowych wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski.
Jak dodał, mieszkańcy Radomia i wszyscy jadący od strony Krakowa do Warszawy wjadą do miasta znacznie szybciej.
- To kolejna inwestycja oddawana w ostatnich miesiącach znacząco przed terminem. Biliśmy brawa dla Metrostav za Most Grota, tym razem brawa dla Strabaga! (pisownia oryginalna - przyp. red.) – dodał. W lipcu otworzono już inny fragment tej trasy. Umożliwia ona łatwy wjazd do centrum Warszawy oraz łączy trasy S7 i S8 z obwodnicą stolicy.
W rejonie zjazdu na krajową 7 prowadzącą do Krakowa prace będą się jednak toczyć dalej. Trwa tam też jeszcze budowa ronda. Niestety ale w związku z protestami mieszkańców już kilka lat temu GDDKiA zadecydowała, że w tym jednym miejscu trasa nie będzie miała klasy ekspresówki.
Kontrakt na budowę obwodnicy Janek i Raszyn dotyczył powstania 11,5 km zupełnie nowego odcinka od węzła Opacz do węzła Paszków. Od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 ma klasę drogi głównej. Pozostała część to ekspresówka.
Ponadto wybudowanych zostać ma 5 kładek, 4 mosty, 13 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt. Powstaną także miejsca kontroli pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego.