Notowania

decyzje uokik
16.11.2012 13:47

Lidl ukarany przez UOKiK za reklamy

UOKiK ma poważne zastrzeżenia do kampanii reklamowej firmy. Z ich treści wynikało, że autorem może być sam Urząd.

Podziel się
Dodaj komentarz
(GAWUC/Reporter)

Sieć dyskontów Lidl wprowadzała klientów w błąd podczas swojej kampanii reklamowej - uznała prezes UOKiK i nałożyła na spółkę karę pieniężną w wysokości 1,82 mln zł. Decyzja nie jest prawomocna; przedsiębiorca może się od niej odwołać.

Aktualizacja: 15.37

W styczniu 2012 roku UOKiK opublikował raport dotyczący produktów oferowanych pod własną marką sieci handlowych. Był on wynikiem kontroli Inspekcji Handlowej, która sprawdziła 588 placówek. Sieć Lidl Polska Sklepy Spożywcze rozpoczęła kampanię reklamową odwołującą się do treści tego raportu - w radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na billboardach pojawiły się informacje, które wzbudziły wątpliwości Urzędu. Wynikało z nich, że sieć uzyskała w badaniu najlepszy ogólny wynik w zakresie jakości i oznakowania - poinformował w komunikacie UOKiK.

Urząd zanalizował treść i formę tych komunikatów reklamowych. W jego opinii, informacja dotycząca najlepszego wyniku uzyskanego przez sieć dyskontów była nieprawdziwa, a spółka nierzetelnie przedstawiła wyniki raportu z kontroli. Prezes UOKiK uznała, że reklamy przygotowane przez spółkę mogły sugerować, że Urząd jest autorem treści w nich zawartych.

Jak poinformował zarząd Lidl Polska w przesłanym PAP oświadczeniu, działania firmy, co do których UOKiK miał zastrzeżenia, realizowane były jako standardowe działania reklamowe i ich celem nie było wprowadzenie w błąd konsumentów.

_ - Dlatego też w toku postępowania wszczętego przez UOKiK Lidl Polska dokładał wszelkich starań, by wyjaśnić wątpliwości zgłoszone przez Urząd. Lidl Polska respektuje decyzję UOKiK w sprawie i w chwili obecnej rozważa skorzystanie z przysługującego mu prawa odwołania się od decyzji Urzędu _ - czytamy w oświadczeniu.

Czytaj więcej w Money.pl
Gigantyczna kara dla producenta biżuterii Prezes UOKiK uznała, że spółka Apart naruszyła interesy konsumentów i nałożyła na przedsiębiorcę wysoką karę.
Ubezpieczeniowy gigant musi zapłacić miliony Poszło o zapisy w polisach na życie, a w szczególności o warunki ubezpieczenia na wypadek ciężkiej choroby.
Kary, nielegalne opłaty... Oto grzechy banków Prawie 300 zapisów z regulaminów stosowanych przez banki trafiło już do Rejestru Klauzul Niedozwolonych.
Tagi: decyzje uokik, Lidl, wiadomości, wiadmomości, kraj, gospodarka, prawo, najważniejsze, gospodarka polska, wiadmości
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz