Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Politycy dali nadzieję. Chcą rozbudować lotnisko w Radomiu

Politycy dali nadzieję. Chcą rozbudować lotnisko w Radomiu

Pusta hala lotniska w Radomiu. Państwowe pieniądze przyciągną podróżnych? Fot. Andrzej Michalik/ Agencja Gazeta
Pusta hala lotniska w Radomiu. Państwowe pieniądze przyciągną podróżnych?

Radomskie lotnisko ma szansę przestać być jedynie przedmiotem żartów w całej Polsce. Choć obecnie nie lata z niego żadna linia, za kilka dni podpisany zostanie list intencyjny na rozbudowę portu.

Mariusz Szpikowski, prezes PPL, państwowej spółki zarządzającej lotniskami, zapowiedział, że 17 stycznia podpisany zostanie list intencyjny w sprawie rozbudowy radomskiego portu lotniczego.

Politycy wspierają Radom, ale chcą zamknąć Lotnisko Chopina:


Żarty z Radomia

Decyzja jest o tyle zaskakująca, że lotnisko zbudowane za 90 mln zł wyłożonych z miejskiej kasy było dotychczas przede wszystkim przedmiotem żartów i przykładem nieudanej inwestycji. Od momentu oddania go do użytku nie udało się stworzyć stałej siatki połączeń, a kolejni przewoźnicy wycofywali się z wożenia pasażerów po kilku miesiącach działania. Obecnie Radom nie ma żadnego połączenia.

Wydanie około 130 mln zł na rozbudowę lotniska w sytuacji, gdy rząd planuje zbudować na zachód od Warszawy Centralny Port Komunikacyjny, wydaje się wydatkiem nieuzasadnionym. Obecny na konferencji prasowej, pochodzący z Radomia, szef gabinetu premiera Marek Suski odpierał takie zarzuty i tłumaczył, że Radom uzupełni działalność CPK.

Radom lepszy od Modlina

Z kolei wicemarszałek Senatu Adam Bielan, wybrany w 2015 r. w okręgu obejmującym Radom, mówił o tym, że radomskie lotnisko będzie obsługiwać loty czarterowe oraz niskokosztowe. Pozwolił sobie także na krytykę sposobu funkcjonowania portu lotniczego w Modlinie, które w jego ocenie stało się niemalże prywatnym lotniskiem Ryanaira. Jak tłumaczył, ma to wynikać ze źle skonstruowanej umowy. Mariusz Szpikowski dodawał, że inwestycja w Radom jest efektem analiz m.in. demograficznych.

- Analizy pokazały, że na południe od Warszawy jest większa gęstość zaludnienia niż na północny wschód, analizowaliśmy też możliwości rozwoju biznesu i potencjał gospodarczy regionu i tu też jest on zdecydowanie większy - relacjonowała słowa prezesa PPL radomska "Gazeta Wyborcza".

Celem PPL jest zwiększenie liczby pasażerów na radomskim lotnisko do 6 mln, a następnie 10 mln rocznie. W pierwszym półroczu 2017 r. było dokładnie 5749 osób. Ostatni rejsowy samolot na mazowieckim lotnisku wylądował pod koniec października.

O politycznych kulisach wspierania Radomia kosztem Modlina pisaliśmy w money.pl przed kilkoma miesiącami.

ppl, radom, lotnisko w radomiu
Czytaj także
Polecane galerie
Typ spode łba
2018-01-16 23:17
Moje zdanie jest takie. Modlin faktycznie jest uzależniony całkowicie od Ryanaira ale działa i to prężnie czego nie można powiedzieć o Radomiu.
mihau
2018-01-16 22:16
Czy to tak trudno jest zrobić 100km torów z Radomia do Warszawy tak, żeby pociąg mógł jechać 200km/h
zcx
2018-01-16 16:05
przecież to pisowski pomysł, tak samo jak włoszczona w której zatrzymują się ekspresy.
Pokaż wszystkie komentarze (254)