Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

MG Rover nadal w projekcie restrukturyzacji Daewoo-FSO

0
Podziel się:

Wiceminister skarbu państwa Tadeusz Soroka podtrzymał oczekiwania, że do końca tygodnia nastąpi porozumienie z bankami o restrukturyzacji zadłużenia Daewoo-FSO, a MG Rover nadal jest uwzględniany w projekcie.

"Na zespole, który odbył się w tym tygodniu ustaliliśmy, że Rover też jest w projekcie, natomiast najważniejsze, żeby w ogóle rozmawiać, jest ułożenie się z bankami, dlatego, że mają one przywłaszczony cały majątek produkcyjny" - powiedział w środę PAP Soroka.

Soroka informował we wtorek, że zespół międzyresortowy zaproponował polskim bankom-wierzycielom Daewoo-FSO podjęcie z zarządem spółki negocjacji o układzie, w tym restrukturyzacji jej zadłużenia, a termin podpisania porozumień ustalono do końca bieżącego tygodnia.

Daewoo-FSO jest zadłużone na 591 mln zł w BPH PBK, Banku Handlowym, Pekao SA, Millennium, ING Banku Śląskim i Kredyt Banku.

W negocjacjach nie bierze udziału potencjalny inwestor w Daewoo- FSO, brytyjski MG Rover. Soroka zaprzeczył jakoby MG Rover nie był już praktycznie brany pod uwagę.

"Nie jest to prawda, jest brany pod uwagę" - powiedział.

Po wtorkowej turze negocjacji rzecznik prasowy banku Millennium Wojciech Kaczorowski powiedział PAP, że spotkanie zakończyło się uzgodnieniem generalnych zasad na których mogłoby dojść do restrukturyzacji Daewoo-FSO z udziałem banków, a szczegóły będą nadal uzgadniane.

"Mam nadzieję, że do końca tygodnia zostanie to podpisane i w przyszłym tygodniu powinno już być po bólu jeżeli chodzi o sprawy bankowe" - powiedział Soroka.

Te oczekiwania potwierdził wiceprezes Daewoo-FSO.

"Dążymy do tego, żeby do końca tygodnia to uzgodnienie było" - powiedział w środę PAP Janusz Woźniak.

Robert Moreń z Pekao SA poinformował w środę PAP, że przed południem Skarb Państwa miał przesłać bankom nowe wersje projektów umów dotyczących restrukturyzacji zadłużenia Daewoo-FSO, a po południu rozmowy mają być kontynuowane.

Dodał, że plan restrukturyzacji polega na umorzeniu większej części wierzytelności spółki. Reszta miałaby być spłacona w ciągu trzech lat z bieżącej produkcji samochodów.

Moreń powiedział, że banki generalnie wyrażają zgodę na takie rozwiązanie, chcą jednak aby w zamian za to Skarb Państwa umożliwił bankom wliczenie strat wynikających z inwestycji w koszty uzyskania przychodów.

Ponadto Skarb Państwa miałby pomóc w zakupie lub uzyskaniu licencji na samochody matiz i lanos od General Motors.

"Chodzi o to, żeby te samochody były produkowane taniej" - powiedział PAP Moreń.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)