Notowania

intercity
14.08.2013 16:36

Modernizacja wagonów PKP Intercity. Jest umowa

Podpisana dziś umowa dotyczy większej części największego w historii PKP Intercity przetargu na modernizację wagonów. Całe przedsięwzięcie obejmuje w sumie modernizację 150 wagonów kosztem prawie 413 mln zł.

Podziel się
Dodaj komentarz
(eisenbahner/CC BY 2.0/Flickr)

Kontrakt na modernizację 115 wagonów podpisały dziś PKP Intercity z konsorcjum zakładów Pesa S.A. Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Modernizacja będzie kosztować prawie 323,5 mln zł, a połowę kwoty uzyskano z funduszy unijnych.

Podpisana dziś umowa dotyczy większej części największego w historii PKP Intercity przetargu na modernizację wagonów. Całe przedsięwzięcie obejmuje w sumie modernizację 150 wagonów kosztem prawie 413 mln zł, a umowy dotyczące modernizacji pozostałych wagonów zostaną podpisane po weryfikacji postępowania przetargowego przez Urząd Zamówień Publicznych.

Jak zapowiedział dziś Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, za miesiąc do Bydgoszczy trafią pierwsze wagony przeznaczone do odbudowy. Ponownie wykorzystane będą jedynie zregenerowane podwozia i budy starych wagonów, a reszta elementów i wyposażenie będą całkowicie nowe.

_ Modernizacja obejmie wagony przedziałowe i bezprzedziałowe 1 i 2 klasy, jak również wagony sypialne, z miejscami do leżenia oraz barowe. Nowy tabor przeznaczony będzie dla pociągów obsługujących południowe i zachodnie rejony Polski _ - poinformował Malinowski.

Wagony standardowo zostaną wyposażone m.in. w klimatyzację, gniazdka elektryczne, WC z zamkniętym obiegiem oraz urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej. W ramach modernizacji pojawią się również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz rowerzystów.

Po modernizacji wagony będą dostosowane do jazdy z prędkością 160 km/h, co pozwoli przewoźnikowi w pełni wykorzystywać możliwości eksploatacyjne obecnie modernizowanych linii kolejowych E-30 (fragment Wrocław-Katowice-Kraków) i E-59 (fragment Wrocław-Poznań-Szczecin). Umożliwi to skrócenie czasu podróży z Przemyśla do Szczecina o prawie cztery godziny. Wykonawca zamówienia od momentu wejścia w życie umowy będzie miał 24 miesiące na realizację projektu.

_ Wchodzimy w nowe czasy: zmodernizowane wagony oferują naszym pasażerom komfort na poziomie najlepszych standardów europejskich. Pozwolą one sformować 24 pociągi: 20 dziennych i cztery nocne _ - podkreślił Malinowski.

Prezes PKP Intercity przypomniał, że jego spółka realizuje obecnie projekty taborowe warte 4,1 mld zł, wykorzystując środki Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Fundusze unijne pokryją połowę kosztów modernizacji wagonów przez Pesa S.A.

Jak powiedział Malinowski, w ciągu najbliższych dwóch-trzech tygodni zostanie ogłoszony wynik prowadzonego już od dłuższego czasu przetargu na dostawę 20 elektrycznych zestawów trakcyjnych. W najbliższych tygodniach firma zamierza także ogłosić przetarg na dostawę kolejnych 20 pociągów tego typu.

Zarząd przewoźnika planuje, że w 2015 roku 70 proc. jego pociągów będzie sformowane z taboru nowego lub zmodernizowanego.

Czytaj więcej w Money.pl
PKP ukarane za niesprawny tabor Okazało się, że stan techniczny dziewięciu wagonów jest tak zły, że zagrażają one bezpieczeństwu ruchu kolejowego i pasażerów.
Szykują się utrudnienia na kolei. Zobacz gdzie Powodem jest remont na Centralnej Magistrali Kolejowej. Pociągi kursujące między Krakowem, a Warszawą będą jeździły objazdami przez Śląsk.
PKP chce zamówić około 25 tysięcy kart SIM PKP SA ogłosiły przetarg na wybór operatora telefonii komórkowej dla wszystkich dziewięciu spółek Grupy PKP.
Tagi: intercity, wiadomości, wiadmomości, kraj, gospodarka, gospodarka polska
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz