Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Modzelewski: Żeby budżet się domknął w ciągu trzech miesięcy trzeba wprowadzić nowe przepisy o VAT

0
Podziel się:

Profesor Witold Modzelewski z Uniwersytetu Warszawskiego w #dziejesienazywo podaje konkretny i bardzo bliski termin - do lipca. Inaczej mogą być kłopoty z domknięciem budżetu. Jego zdaniem hamulcowymi zmian są urzędnicy ministerstwa finansów broniący status quo, którego są autorami.Jak podkreśla ekspert - możemy zapomnieć o 22 procentowej stawce VAT. Nie ma szans na obniżkę tego podatku, bo po prostu zabraknie pieniędzy.

Modzelewski: Żeby budżet się domknął w ciągu trzech miesięcy trzeba wprowadzić nowe przepisy o VAT

Profesor Witold Modzelewski z Uniwersytetu Warszawskiego w #dziejesienazywo podaje konkretny i bardzo bliski termin zmiany przepisów - do lipca. Inaczej mogą być kłopoty z domknięciem budżetu. Jego zdaniem hamulcowymi zmian są urzędnicy ministerstwa finansów broniący status quo, którego są autorami. Jak podkreśla ekspert, możemy zapomnieć o 22-procentowej stawce VAT. Nie ma szans na obniżkę tego podatku, bo po prostu zabraknie pieniędzy.

O potrzebie zmiany ustawy o podatku VAT mówił w ubiegłym tygodniu w #dziejesienazywo wiceminister finansów Wiesław Jasiński. Nie podał jednak żadnego konkretnego terminu.

Projekt nowej ustawy, którego współautorem jest prof. Witold Modzelewski, Prawo i Sprawiedliwość pokazywało w kampanii wyborczej. Jego wprowadzenie miało zająć rządowi maksymalnie 100 dni. Jednak już na początku stycznia zapał znacznie ostygł, a minister finansów Paweł Szałamacha zaczął mówić, że wprowadzanie samej "ustawy dla ustawy" nie ma sensu.

23-procentową stawkę podatku VAT wprowadzono od 1 stycznia 2011 roku, początkowo na dwa lata. Według aktualnych przepisów ma ona obowiązywać do końca 2016 roku. By ją przedłużyć na kolejne lata, trzeba będzie uchwalić ustawę w tej sprawie.

Rząd szacuje, że na wyłudzeniach podatku VAT budżet traci 50 miliardów złotych rocznie.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)