Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

WAŻNE:
Zarobki w Polsce rozczarowały. GUS podał dane

TVP na mundialu zarobiła 10 mln zł. Wyniki sprzedaży wyższe o połowę

TVP na mundialu zarobiła 10 mln zł. Wyniki sprzedaży wyższe o połowę

Prezes Jacek Kurski zadowolony z wyników TVP. Fot. Andrzej Iwanczuk/REPORTER
Prezes Jacek Kurski zadowolony z wyników TVP.

Podczas Mundialu TVP wyemitowała ponad 886 godzin transmisji. - Zysk Telewizji Polskiej wyniósł około 10 mln zł - poinformował prezes TVP Jacek Kurski.

- Przychody na chwilę obecną to 77 mln zł, natomiast koszty związane z zakupem licencji, produkcji, koszty TVP 4K oraz stref kibica zamkną się w kwocie ok. 67 mln zł - powiedział Kurski podczas briefingu.

Czytaj również: TVP ma problem. Abonament w impasie, a od przyszłego roku czeka spłata kredytu

Własna metodologia

W jego ocenie, zysk udało się osiągnąć dzięki temu, ze TVP oparła model sprzedaży Mundialu 2018 na cenniku obliczonym według własnej metodologii.

- Dzięki temu Telewizja osiągnęła wyniki sprzedaży wyższe o blisko 50 proc. niż możliwe do uzyskania wyłącznie w oparciu o sprzedaż pakietową opartą o dane Nielsena - podkreślił.

W sumie podczas Mundialu TVP wyemitowała ponad 886 godzin transmisji, z czego ponad 50 proc., to były transmisje live.

Abonament RTV. Minister kultury stawia sprawę jasno:

- Sukcesem okazało się umieszczenie TVP Sport na multipleksie. Dzięki temu kanał sportowy Telewizji oglądało podczas Mistrzostw średnio nawet 0,5 mln widzów. Zgodnie z zapowiedziami TVP Sport ma zostać na multipleksie, nadal toczą się w tej sprawie rozmowy z Emitelem - wskazał prezes.

Internet też dał zarobić

TVP podała, że osiągnęła także rekordowe wyniki w internecie - liczba użytkowników we wszystkich serwisach wzrosła o 2,37 mln do 8,11 mln. Wygenerowali oni 120,93 mln odsłon.

Zobacz również: Abonament RTV. Kurski liczy na ponad 330 mln w przyszłym roku

- Odnotowano 55,9 mln odsłon strony mundialowej, 59,7 mln odtworzeń materiałów wideo oraz 14,7 mln odtworzeń transmisji meczów. Największą oglądalnością w sieci cieszył się mecz Polska-Senegal - 542 tys. użytkowników i 1,5 mln odsłon wideo - podała także TVP.

media, telekomunikacja, tvp, mundial 2018 w rosji tvp mistrzostwa świata
ISB
Czytaj także
Polecane galerie
fee
2018-07-22 13:14
Z czego Panie Kurski się Pan cieszy z tych reklam w telewizji które wkurzają ludzi a Wy karzecie płacić nam abonamenty my nie chcemy oglądać ciągłych powtórek i reklam proszę zmniejszyć swoje i pracowników apanaże i dajcie lepsze filmy
Jan
2018-07-18 13:58
Zobaczymy teraz jak się będziesz cieszył Baranie Kurski
piada
2018-07-18 12:48
prawda wyjdzie na jaw po wyborach parlamentarnych wtedy ujrzymy prawdziwe dane , już teraz można przypuszczać ,że będzie następna komisja śledcza do spraw TVP
Pokaż wszystkie komentarze (17)