Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Największy kontenerowiec świata dopłynął do portu w Gdańsku

82
Podziel się:

Do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk wpłynął największy kontenerowiec na świecie - MSC Maya. Jednostka ma 396 metrów długości, jej zanurzenie wynosi 16 metrów, a na pokład może zabrać 19 224 TEU, czyli standardowych, 20-stopowych kontenerów.

Największy kontenerowiec świata dopłynął do portu w Gdańsku
(PAP/Adam Warżawa)

Statek należy do armatora MSC i w czwartek po południu po raz pierwszy zacumował w porcie w Gdańsku. MSC Maya obsługuje serwis Silk między Azją a Europą, łącząc Gdańsk i Yantian.

Kontenerowiec przypłynął w ramach cotygodniowego połączenia oceanicznego aliansu 2M (Maersk Line, MSC). Dotąd to połączenie z Dalekim Wschodem realizowane było statkami Maersk Line. Wraz z pierwszym zawinięciem statku Maya, flota MSC dołącza do współdzielonego przez dwóch armatorów serwisu, który regularnie pływa do terminalu DCT Gdańsk.

Jak poinformowała Katarzyna Ząbkiewicz z DCT (Deepwater Container Terminal), w weekend z jednostki zostanie rozładowane i załadowane ok. 10 tys. TEU. Statek wypłynie z Gdańska w niedzielę wieczorem lub w poniedziałek rano. Maya ma przypływać do Gdańska średnio co dwa miesiące.

Kontenerowiec został zbudowany w 2015 roku przez Deawoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) w Okpo w Południowej Korei i pływa pod panamską banderą. Maya to bliźniacza jednostka MSC Oscar, który wybudowany został rok wcześniej. Zgodnie z rodzinną tradycją MSC, kontenerowiec został nazwany imieniem córki prezesa Grupy MSC, Diego Aponte.

Pod koniec roku w DCT do użytku ma być oddany nowy terminal kontenerowy T2. Miesiąc temu do Gdańska dotarły pierwsze suwnice zamówione do obsługi terminalu. Dzięki rozbudowie DCT w porcie w Gdańsku podwoi swoją zdolność przeładunkową z obecnych 1,5 mln do 3 mln TEU rocznie (TEU - pojemność standardowego 20-stopowego kontenera). Całkowity koszt inwestycji to ok. 200 mln euro.

Właścicielem DCT jest spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii.

Pierwsza jednostka została przyjęta przez DCT Gdańsk w czerwcu 2007 r. W 2013 r. w DCT po raz pierwszy przeładowano ponad 1 mln TEU, dzięki czemu Gdańsk znalazł się w setce największych terminali kontenerowych świata. W 2015 r. w DCT Gdańsk przeładowano 1 mln 91 tys. TEU.

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(82)
WYRÓŻNIONE
jednem zdanie...
10 lat temu
najwiekszy Lanos na wschód o grynicz
thrasher696
10 lat temu
należałoby takie zatapiać , od razu by bezrobocie spadło a rodzime firmy zwiększyłyby obroty.
KIM mi SER
10 lat temu
[QUOTE] imieniem córki prezesa [/QUOTE] AZJACI z K O R E I chcieli się Porównywać do ZAPIŹDZIAŁEJ > P O L S K I
...
Następna strona

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.