Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Mikołajewska
|

Festiwal w Opolu traci widzów. Wpływy z reklam najniższe od lat

70
Podziel się:

Festiwal w Opolu zarabia coraz mniej. Wpływy TVP 1 z reklam przy transmisji z imprezy były najniższe od lat -; wynika z analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub.

Festiwal w Opolu ze spadającą oglądalnością.
Festiwal w Opolu ze spadającą oglądalnością. (Bartosz Krupa)

Festiwal w Opolu zarabia coraz mniej. Wpływy TVP 1 z reklam przy transmisji z imprezy były najniższe od lat – wynika z analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub. O sprawie pisze press.pl.

Festiwal w Opolu oglądało w TVP 1 i TVP Polonia średnio 2,13 mln widzów. To o 357 tys. mniej niż w 2016 r. Niska oglądalność przełożyła się na najmniejsze od lat wpływy z reklam.

Z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement (nie obejmują rabatów) wynika, że przychody reklamowe przy transmisji z tegorocznej edycji Fesiwalu w Opolu wyniosły 4,6 mln zł. To najniższy wynik od lat - podaje portal Press.

- W niektórych przypadkach reklamy oglądało dwa razy mniej widzów niż sam program – mówi Michał Bakalarczyk, ekspert rynku telewizyjnego z MullenLowe MediaHub.

Zobacz także: Kontrowersyjny występ Pietrzaka w Opolu

Cena reklam utrzymywała się w tym roku na niskim poziomie. Średni koszt spotu wynosił 29,9 tys. zł. To najniższa cena od 2012 r.

Reklamy przy koncertach w 2016 r. przyniosły Telewizji Polskiej 6,8 mln zł. W 2015 r. spoty przyniosły 6,4 mln zł, w 2013 roku - 8,6 mln a rok wcześniej 6 mln zł.

Jak pisaliśmy już w money.pl, najwięcej TVP życzyło sobie za 30-sekundowy spot w trakcie jubileuszu Maryli Rodowicz - 47,5 tys. zł. W pierwotnie planowanym terminie było to 47,9 tys. zł. Na więcej niż w czerwcu wyceniono też koncert Od Opola do Opola. Za spot trzeba zapłacić nawet 41,9 tys. zł (wcześniej było to ok. 36 tys. zł).

Całkowicie od tych koncertów odstawała wycena występu Jana Pietrzaka. Kabareciarza wyceniono na jedynie 28 tys. zł - tyle kosztować miała reklama przed jego koncertem. Po jego show cena spadał poniżej 10 tys. zł. Za spot, po występie artysty jawnie opowiadającego się po stronie PiS i "dobrej zmiany", trzeba było zapłacić już tylko 4 tys. zł.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(70)
Felek
7 lat temu
kto płaci abonament RTV to frajer
markos
7 lat temu
Kto chce oglądać taką telewizję jak za czasów komuny, tylko jeden jazgot, historia, Smoleńsk i opluwanie wszystkich przeciwników politycznych, a na dodatek Pietrzak w Opolu -jedno badziewie.
irek
7 lat temu
No to czas na dymisję
k-23
7 lat temu
MŁODZI NIE CHCĄ OGLĄDAĆ TVP?! DLACZEGO?
obywatel
7 lat temu
TVPiS to taki kołchoźnik dojnej zmiany.
...
Następna strona