Poczta Polska zmienia logo. Trąbka zamiast na niebieskim tle ma być na czerwonym, w związku z czym trzeba będzie... przemalować 4,5 tysiąca aut, 50 tysięcy skrzynek pocztowych i zamówić nowe ubrania dla pracowników.
Premiera nowego znaku Poczty Polskiej odbędzie się w przyszłym roku - prawdopodobnie w maju - informuje _ Gazeta Wyborcza _. Logo zostało już zastrzeżone w Urzędzie Patentowym.
Zmieni się tło i kształt trąbki. Kolor czerwony ma przypominać _ królewskie korzenie _, bowiem kiedy Zygmunt August w 1558 roku powołał Pocztę Królewską, posłańców ubierał na czerwono.
Według _ Gazety Wyborczej _, Poczta Polska oprócz logo chce również zmienić urzędy. Mają przypominać nowoczesne placówki bankowe. Dziś na poczcie siedzi pani za szybką, po zmianach ma siedzieć bez szybki. Ma być kompetentna i uśmiechnięta. Zmienią się również druki, wizytówki, papier firmowy, a także ubrania kilkudziesięciu tysięcy listonoszy i pracowników okienek.
Kosztów poczta nie chce zdradzić. Z wyliczeń _ Gazety Wyborczej _ wynika, że chodzi o miliony złotych. Samo zamówienie nowych ubrań kosztuje ponad 35 milionów. Przerobienie jednej placówki to minimum 50 tysięcy złotych, a 8 tysięcy poczt - to 400 milionów. Nowe logo i barwy trzeba nanieść na 4,5 tys. samochodów i 50 tysięcy skrzynek pocztowych.href="http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/poczta;polska;idzie;na;wojne;z;konkurencja,122,0,588922.html">
Czytaj w Money.pl | |
---|---|
![]() |
*Poczta Polska spółką akcyjną. Wyjdzie na prostą? * W 2008 roku firma miała 291 mln zł straty. |
![]() |
*UKE: Prywatni operatorzy pocztowi naginają prawo * Dociążanie listów i stosowanie ciężkich kopert łamie Prawo pocztowe. |
![]() |
*Rewolucja na Poczcie. SMS-y i maile zastąpią awiza * O tym, że można odebrać paczkę, klienci mają być informowani SMS-em. |