- poinformował Pol-Mot w przekazanym w piątek PAP komunikacie.
'Wejście kapitałowe Pol-Mot Holding SA do DMP polegać ma na podwyższeniu przez Pol-Mot jej kapitału zakładowego o równowartość 20 mln USD oraz odkupieniu od Daewoo Motor Co. takiej ilości udziałów jaka zapewni posiadanie 75 proc. kapitału zakładowego' - podano w komunikacie.
Zamiarem Pol-Mot jest doprowadzenie do zakończenia inwestycji niezbędnych do uruchomienia produkcji nowych samochodów dostawczych o roboczym oznaczeniu LD 100.
'Uzgodniony między zainteresowanymi stronami harmonogram zakłada zawarcie wszystkich koniecznych umów do końca czerwca bieżącego roku, co umożliwiłoby zakończenie inwestycyjnego projektu LD 100 do końca bieżącego roku' - czytamy w komunikacie.
Jak podał Pol-Mot, sfinansowanie realizacji projektu LD 100 będzie wymagało, niezależnie od podwyższenia kapitału zakładowego, zaciągnięcia nowych kredytów w wysokości nie mniejszej niż 100 mln USD. Udało się dostać wstępne przyrzeczenia uzyskania na te kredyty gwarancji Skarbu Państwa. Pol-Mot zdecydował się na wejście kapitałowe do DMP m.in ze względu na atrakcyjność projektu LD-100.
Spółka uczestniczy również w rozmowach bankami wierzycielami DM o restrukturyzacji aktualnego zadłużenia lubelskiej fabryki. Jak informuje Pol-Mot jest ona konieczna dla wznowienia procesu inwestycyjnego, który umożliwi podjęcie produkcji LD-100 w pierwszych miesiącach przyszłego roku.
'Opracowany wspólnie z DMP, przy współpracy firmy konsultingowej PriceWaterhouseCoopers, biznesplan, przewidujący osiągnięcie 40 tys. sztuk produkcji i sprzedaży nowych samochodów LD 100 od roku 2005, zapewnia efektywność ekonomiczną tej inwestycji' - podano w komunikacie.
Większość samochodów będzie przeznaczona na eksport. Pol-Mot ma być organizatorem dystrybucji tych pojazdów, szczególnie na rynkach zagranicznych.
Równolegle z toczącymi się negocjacjami z zarządami Daewoo Motor Co. i DMP, Pol-Mot zaangażował się w działania, których celem było: zorganizowanie finansowania wznowienia produkcji samochodów dostawczych w Lublinie, odbudowa współpracy z krajowymi i zagranicznymi dostawcami komponentów i podzespołów, a także odbiorcami gotowych wyrobów, przede wszystkim krajową siecią dealerów.
Pol-Mot podał, że w wyniku tych działań w tym miesiącu wyprodukowanych zostało 500 samochodów Lublin 3 i ich dostawy są w toku. Taka sama liczba samochodów będzie wyprodukowana w czerwcu.
Pol-Mot Holding SA jest polską grupą kapitałową złożoną z ponad 20 spółek z ograniczoną odpowiedzialnością i spółek akcyjnych. Działalność Pol-Mot obejmuje m.in. sprzedaż samochodów i produkcję maszyn rolniczych oraz budownictwo.
Pod koniec marca Pol-Mot Holding podpisał z Elektrim SA umowę wstępną o sprzedaży Pol-Mot 100 proc. udziałów w spółce Port Praski za 33 mln USD.