Notowania

Polregio dostanie do testów pociągi zmodernizowane przez fabrykę Cegielskiego

Feniks 57 to głęboko zmodernizowany przez H. Cegielskiego - Fabrykę Pojazdów Szynowych pociąg typu EN57. Pojazdy charakteryzują się nowoczesnym wnętrzem i wieloma udogodnieniami dla pasażerów oraz maszynistów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych)

Polregio - marka należąca do Przewozów Regionalnych - dostanie wkrótce do testów dwa pociągi typu Feniks 57. We wtorek podpisano umowę o przekazaniu dwóch pierwszych pociągów, zmodernizowanych przez H. Cegielskiego - Fabrykę Pojazdów Szynowych.

Właścicielem pociągów jest Polski Tabor Szynowy - spółka należąca do Agencji Rozwoju Przemysłu. Feniksy na początek wyjadą na kolejowe trasy Wielkopolski. Poznańskie zakłady zmodernizowały w sumie 20 składów, kupione w 2015 r. przez PTS. Spółka ta oferuje pociągi również innym przewoźnikom kolejowym, zarówno w formie sprzedaży jak i dzierżawy.

Feniks 57 to głęboko zmodernizowany przez H. Cegielskiego - Fabrykę Pojazdów Szynowych pociąg typu EN57. Pojazdy charakteryzują się nowoczesnym wnętrzem i wieloma udogodnieniami dla pasażerów oraz maszynistów. Posiadają m.in. zintegrowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację oraz monitoring. Zespół trakcyjny zapewnia również komfortowe warunki przejazdu dla osób niepełnosprawnych - każdy z pojazdów wyposażony jest w pomosty, po których swobodnie może wjechać wózek inwalidzki.

- Feniks 57 to pojazd wygodny i przyjazny podróżnemu, wierzę, że pasażerowie Polregio będą mieli okazję się o tym już wkrótce przekonać i ocenić efekt modernizacji dokonanej w Fabryce Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Szczególnie, że jest to najbardziej zaawansowana przebudowa pojazdów, których korzenie sięgają lat 60-tych - mówił przy okazji podpisania umowy Prezes H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Hubert Stępniewicz.

Przekazując w imieniu Polskiego Taboru Szynowego Feniksy prezes PTS Adam Laskowski mówił, że nazwa pociągów nie jest przypadkowa. - Z racji skali przeprowadzonych prac nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznego feniksa, bo standard pojazdów i wysoka jakość modernizacji sprawiają, że w żaden sposób nie przypominają one pierwowzoru. Jestem pewien, że Feniksy spełnią nie tylko oczekiwania pasażerów, ale także stworzą nową, konkurencyjną wartość na polskim rynku przewozów pasażerskich - powiedział.

Zobacz także: roboty zajmą nasze miejsca pracy?

Z kolei prezes Polregio Krzysztof Zgorzelski podkreślił, że zebrane w czasie kilkumiesięcznej eksploatacji próbnej informacje pozwolą pracownikom podnieść kompetencje w zakresie obsługi i bieżącej kontroli stanu technicznego tego typu pojazdów. - Jestem przekonany, że z fachowej wiedzy i unikatowych umiejętności pracowników Polregio skorzystają także nasi partnerzy. Podpisanie dzisiejszego porozumienia tu, w "Cegielskim", jest dla nas symboliczne. Składy zostały zmodernizowane w tych zakładach, a na co dzień będą kursować po wielkopolskich torach - powiedział Zgorzelski.

- Jednym z priorytetów ARP jest wspieranie procesów restrukturyzacji i rozwoju polskich przedsiębiorstw. Nasza aktywność na tym polu przynosi rezultaty, czego modelowym przykładem są skutecznie odbudowujące swoją pozycję rynkową Przewozy Regionalne, a kolejnym - nowa oferta Polskiego Taboru Szynowego w postaci Feniksów 57, których modernizację przeprowadzono w zakładach H. Cegielskiego - powiedział prezes ARP Marcin Chludziński.

Jak podkreślił, Agencja chce, by w Poznaniu były realizowane kolejne projekty tak ważne dla branży kolejowej. - Jestem przekonany, że zmodernizowane przez zakłady Cegielskiego nowoczesne pojazdy już wkrótce będą jeździć nie tylko w Wielkopolsce, ale i w pozostałych regionach Polski. A ich nabywcami będą również inni przewoźnicy kolejowi - powiedział Chludziński.

Tagi: pociągi, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska, najważniejsze
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
27-06-2017

BolekO! Zmodernizowali kibel! Ciekawe, czy po modernizacji dalej będzie w tych "kiblach" waliło kiblem...

27-06-2017

eddPo co modernizować 50-letni złom? Nie lepiej zamówić nowy skład od polskiego producenta?

27-06-2017

AmatorCzy ten nowy pociąg nie powinien mieć bardziej opływowego przodu dostosowanego do dużych szybkości ???

Rozwiń komentarze (6)