Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polska na Expo w Mediolanie. Nasz pawilon odwiedzi ponad 1,5 mln gości

0
Podziel się:

Polski pawilon pod względem wielkości jest czwarty wśród wszystkich wizytówek narodowych.

Polska na Expo w Mediolanie. Nasz pawilon odwiedzi ponad 1,5 mln gości
(PARP)

Pawilon Polski na Wystawie Światowej w Mediolanie odwiedzi w sobotę 1,5-milionowy gość. Przerosło to wszelkie oczekiwania, bo początkowo spodziewano się w sumie 800 tysięcy gości.

Dziennie polski pawilon odwiedza około 20 tysięcy osób. Hasło tegorocznego EXPO to "Wyżywienie planety, energia dla życia". Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - organizatora udziału Polski na Wystawie - Bożena Lublińska-Kasprzak mówiła ostatnio, że udało nam się zrealizować dwa zakładane cele - pierwszy to promocja Polski jako kraju nowoczesnego, silnego gospodarczo, z ciekawą kulturą. Drugi cel to promocja konkretnych polskich firm, głównie rolno-spożywczych.

Polski pawilon, położony w centralnym punkcie olbrzymiego terenu, pod względem wielkości jest czwarty wśród wszystkich wizytówek narodowych. Jego projekt odwołuje się bezpośrednio do polskiego sadu i ogrodnictwa. Jest to bardzo oryginalna ażurowa forma, przypominająca poustawiane jedna na drugiej skrzynki na jabłka. To dlatego - wyjaśnili organizatorzy - że jest to głównie prezentacja polskiego rolnictwa, oparta na symbolice drzewa jabłoni.

Zwiedzający przez wąską i wysoką szczelinę wchodzą do tajemniczego ogrodu ukrytego za ażurową konstrukcją - polskiego sadu. To stylistyczne nawiązanie do obrazu "Dziwny ogród" Józefa Mehoffera. W przestrzeni ogrodu pojawiają się też audiowizualne odniesienia do poezji uwielbianej we Włoszech Wisławy Szymborskiej.

Na 1,4 tys. m kw. przestrzeni ekspozycyjnej polskiego pawilonu jest restauracja, sklep, sala kinowa, instalacja multimedialna prezentująca polski przemysł rolno-spożywczy, sala zabawy interaktywnej oraz przestrzeń wystaw czasowych, wykorzystywana m.in. przez regiony. Goście mogą zapoznać się z produktami oferowanymi przez polskich przedsiębiorców dzięki pokazom kulinarnym, debatom, spotkaniom promocyjnym, konferencjom oraz innym wydarzeniom, zarówno o charakterze biznesowym, jak i mniej formalnym.

Budżet udziału Polski w Expo to nieco ponad 60 mln zł, z czego ok. 7 mln zł pochodzi ze środków państwa, a reszta z funduszy europejskich.

Całe EXPO miało odwiedzić 20 milionów osób. Już wiadomo, że będzie ich więcej, bo liczba ta została przekroczona w ubiegłym tygodniu. Wystawa kończy się 31 października. O organizację Wystawy Światowej w 2022 roku będzie się starać Łódź.

Światowe wystawy Expo uznawane są za najbardziej prestiżowe wydarzenia promocyjne na świecie, organizowane od 1851 roku.

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)