Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Sebastian Ogórek
Sebastian Ogórek
|

Polskie luksusowe marki coraz popularniejsze. Dziś to już nie tylko wódka

0
Podziel się:

Perfum Chanel czy zegarków Rolex jeszcze nie mamy, ale polskie marki luksusowe rosną w siłę. Na całym świecie znane są już nie tylko nasze wódki, ale także drogie jachty - wynika z raportu KPMG "Rynek dóbr luksusowych w Polsce". Do toaletek najbogatszych pań zaczynają zaglądać kosmetyki marki Dr Irena Eris.

Polskie luksusowe marki coraz popularniejsze. Dziś to już nie tylko wódka
(Sunreef Yachts)

Perfum Chanel czy zegarków Rolex jeszcze nie mamy, ale polskie marki luksusowe rosną w siłę. Na całym świecie znane są już nie tylko nasze wódki, ale także drogie jachty - wynika z raportu KPMG "Rynek dóbr luksusowych w Polsce". Do toaletek najbogatszych pań zaczynają zaglądać kosmetyki marki Dr Irena Eris.

Od kilku lat na pokazach organizowanych w ramach paryskiego Fashion Week pojawia się Gosia Baczyńska. Obecnie to jedna z najbardziej znanych polskich projektantek mody. Jej suknie są prezentowane w tym samym czasie co kreacje wymyślone przez domy mody takie jak Louis Vitton, Chanel czy Diora.

Karierę robi także Joanna Przetakiewicz i jej marka La Mania. Ubrania z tą metką mogą kupić najbogatsze Brytyjki w londyńskim domu handlowym Harrods. Poza tym kolekcja La Manii jest także wystawiana w Exelsiorze w Mediolanie.

- Po 25 latach od transformacji mamy moment, w którym polscy przedsiębiorcy zaczęli być zauważani na rynku także w segmencie premium - mówi Tomasz Wiśniewski, współautor raportu i partner w KPMG.

Do prestiżowych produktów zaklasyfikowano m.in. polskie wódki (Belvedere czy Chopin), ubraniową La Manię czy Emanuel Berg, a także producentów jachtów, czyli firmy Sunreef, Galeon i Delphia. To właśnie ta ostatnia kategoria jest naszym znakiem rozpoznawczym na świecie.

- Jachty produkowane w polskich stoczniach w prawie 90 proc. trafiają na eksport. Cieszą się powodzenie i uznaniem jeśli chodzi o jakość i oczywiście stosunek jej do ceny - przyznaje ekspert.

Jak dodaje, coraz częściej głośno także o naszych producentach galanterii skórzanej. W markach Wittchen, Kazar czy Ochnik chodzą już nie tylko Polacy. Wiśniewski studzi jednak entuzjazm i przyznaje, że daleko nam jeszcze do najbardziej znanych luksusowych produktów. Za nimi najczęściej stoi jednak wieloletnia historia.

Co ciekawe, najbogatsi Polacy wcale nie uważają naszych marek za gorsze niż ich zagraniczne odpowiedniki. W 56 proc. przypadków polski rodowód zachęca do zakupu. Tylko 6 proc. uważa, że przymiotniki luksusowy i polski się wykluczają.

Znamienne jest także to, że Polacy coraz rzadziej wyjeżdżają za granicę, by kupić wymarzoną sukienkę czy garnitur. Według badań KPMG co czwarte ubranie z metką premium sprzedawane jest w sieci.

"Internet w bardzo krótkim czasie stał się kluczowym kanałem sprzedaży produktów luksusowych na świecie. W Polsce jego rola stale rośnie, chociaż nadal średnia cena
zakupionego produktu online versus offline jest znacznie niższa" - przyznaje w raporcie Joanna Przetakiewicz.

Na korzyść marek premium i luksusowych przemawia też nowy trend, w którym tworzy się produktu pod indywidualne potrzeby. Jak przypomina Wiśniewski, luksus nie może być seryjny.

Coraz więcej Polaków stać na luksusowe produkty. Ilu jest milionerów w Polsce? Przeczytasz tutaj.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)