Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poprawa nastrojów konsumenckich

0
Podziel się:

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł we wrześniu do 78 pkt z 77 pkt w sierpniu, zmniejszyła się jednak skłonność do zakupów

- wynika z badań Ipsos-Demoskop.

Wrzesień jest trzecim z kolei miesiącem wzrostu wskaźnika optymizmu konsumentów w badaniach Ipsos-Demoskop.

'Wrześniową poprawę nastrojów należy wiązać z ostatnią pielgrzymką Papieża w Polsce. Niemal każdy pobyt Papieża w naszym kraju wywołuje taki efekt' - napisał instytut badawczy w komentarzu.

Wskaźnik klimatu gospodarczego poprawił się o 7 pkt i wyniósł we wrześniu 66 pkt. Natomiast wskaźnik skłonności do zakupów pogorszył się o 2 pkt i wyniósł we wrześniu 86 pkt.

'Choć nadal stosunkowo często obecny okres oceniany jest jako dobry dla zakupów dóbr trwałego użytku, to jednak gorzej niż przed miesiącem ocenili konsumenci sytuację materialną własnych gospodarstw domowych' - napisano w komentarzu.

Wskaźnik optymizmu konsumentów WOK może przyjmować wartości od 0 do 200 punktów. Badanie przeprowadzono 6-9 września.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)