Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poprawa nastrojów konsumentów

0
Podziel się:

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł w marcu o 2,6 pkt., z 76,8 do 79,4 punktów - podał badający koniunkturę IQS Quant Group.

Wzrost wartości wskaźnika zanotowano w prawie wszystkich grupach socjodemograficznych.

Spadek zanotowano jedynie wśród osób z wykształceniem wyższym o 2,7 pkt., Polaków z niskimi dochodami o 2,2 pkt. oraz wśród mężczyzn o 0,2 pkt.

Wartość wskaźnika optymizmu wzrosła najbardziej wśród kobiet o 5,3 pkt., ludzi z wykształceniem podstawowym o 4,6 pkt. oraz mieszkańców wsi - o 4,1 pkt.

Z badań wynika, że odsetek Polaków, według których sytuacja ekonomiczna kraju pogorszyła się w ciągu ostatnich 12 miesięcy, zmniejszył się o 2 punkty procentowe z 56 proc. w lutym do 54 proc. Poprawę dostrzegło natomiast 4 proc badanych czyli bez zmian.

W szybką poprawę stanu gospodarki kraju wierzy 15 proc. badanych - wzrost o 2 punkty procentowe, dalszego pogorszenia obawia się 45 proc. Polaków - bez zmian w porównaniu z lutym.

Na pytanie, czy obecnie jest dobry czas na kupowanie dóbr trwałego użytku twierdząco odpowiedziało 24 proc. badanych, o 2 punkty procentowe mniej niż miesiąc wcześniej. Przeciwne zdanie wyrażało 18 proc. Polaków, czyli bez zmian w porównaniu z lutym.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)