Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Port w Gdyni. W piątek przyjmie najdłuższy kontenerowiec w historii

0
Podziel się:

Ma długości ponad 324 metrów i pojemności prawie 8100 TEU to jednocześnie najdłuższy i jeden z największych statków obsługiwanych do tej pory w Gdyni

Port w Gdyni. W piątek przyjmie najdłuższy kontenerowiec w historii
(Konrad Żelazowski/Wirtualna Polska)

Już w piątek rano Gdynia pobije rekord długości przyjmowanych dotąd statków. Do portu zawitać ma jednostka o długości ponad 324 metrów, który zabrać może nawet 8100 kontenerów. Obsłuży ją Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT).

Kierownik marketingu BCT, Michał Kużajczyk poinformował, że statek MSC Charleston ma wpłynąć do terminala w piątek rano. - Ma długości ponad 324 metrów i pojemności prawie 8100 TEU to jednocześnie najdłuższy i jeden z największych statków obsługiwanych do tej pory w Gdyni - podał.

Dotychczasowy rekord wśród kontenerowców należał do obsługiwanego w BCT w 2012 roku MSC Krystal o pojemności 5792 TEU (TEU - pojemność standardowego kontenera).

Kużajczyk powiedział, że kontenerowiec przypłynie do Gdyni z Kłajpedy (Litwa) a po przeładowaniu ok. 1,5 tys. kontenerów popłynie do portu w Antwerpii (Belgia). Statek ma cumować w Gdyni dobę. Armatorem jednostki jest MSC, którego statki zawijają do portu w Gdyni "przynajmniej raz w tygodniu".

Przyznał, że ze względu na rozmiary jednostki operacja zawijania do portu będzie bardziej skomplikowana. - Zazwyczaj wejście do portu w Gdyni trwa ok. 45-60 minut, a w tym przypadku potrwa na pewno dłużej, bo w połowie kanału portowego jednostka będzie musiała obrócić się o 180 stopni i zacumować przy nabrzeżu BCT lewą burtą - wyjaśnił.

Kużajczyk dodał, że od stycznia do maja tego roku terminal przeładował 161 tys. 459 TEU. W 2014 r. terminal przeładował 475 tys. TEU, o ok. 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Głównie był to import z Azji a eksport na wszystkie rynki.

BCT realizuje kilkanaście projektów inwestycyjnych, których celem jest zwiększenie potencjału przeładunkowego terminala w ciągu najbliższych kilku lat z obecnych 750 tys. TEU do 1,2 mln TEU oraz przystosowanie go do obsługi statków oceanicznych. Łączny koszt realizowanych już od ponad roku oraz planowanych inwestycji to ponad 200 mln zł; niektóre projekty są współfinansowane przez fundusze unijne.

Bałtycki Terminal Kontenerowy w Porcie Gdynia jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce; kontroluje ok. 30 proc. polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Sprywatyzowany został w 2003 r. Rekord w przeładunkach odnotowano w 2007 r., kiedy obroty wyniosły ponad 493 tys. TEU.

Zobacz także: Najdłuższy statek świata? Takie jednostki wpływają do portu w Gdańsku. Zobacz film!
Czytaj więcej w Money.pl
W Gdyni zainwestują 40 mln złotych w... Terminal kontenerowy Gdynia Container Terminal SA dzięki realizowanym inwestycjom zwiększy swoje możliwości przeładunkowe o ponad 50 proc.
Modernizacja oświetlenia pochłonęła 120 mln zł W ramach programu SOWA dotyczącego modernizacji oświetlenia realizowanych jest 31 przedsięwzięć w całym kraju.
Polska gotowa inwestować w Azerbejdżanie Janusz Piechociński chciałby rozmawiać o statkach do poszukiwań ropy i gazu, wieżach wiertniczych i polskich doświadczeniach w geologii.
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)