Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Mieszko Rozpędowski
|

Przepisy o delegowaniu pracowników. Kierowcy biją na alarm

67
Podziel się:

Firmy transportowe i logistyczne stracą na planowanych przez Komisję Europejską zmianach w przepisach o delegowaniu pracowników. Jeśli branża nie zostanie wyłączona z tych przepisów, to kierowca przejeżdżający przez dany kraj będzie traktowany jak pracownik oddelegowany, a to oznacza, że będą mu przysługiwać takie same stawki wynagrodzenia czy urlopy jak osobom pracującym w danym kraju. To zwiększy obowiązki administracyjne firm i wprowadzi duże zamieszanie w rozliczaniu pracy kierowców.

Przepisy o delegowaniu pracowników. Kierowcy biją na alarm
(Jargilo/REPORTER)

Firmy transportowe i logistyczne stracą na planowanych przez Komisję Europejską zmianach w przepisach o delegowaniu pracowników. Branża bije na alarm.

Jeśli branża nie zostanie wyłączona z tych przepisów, to kierowca przejeżdżający przez dany kraj będzie traktowany jak pracownik oddelegowany, a to oznacza, że będą mu przysługiwać takie same stawki wynagrodzenia czy urlopy jak osobom pracującym w danym kraju. To zwiększy obowiązki administracyjne firm i wprowadzi duże zamieszanie w rozliczaniu pracy kierowców.

Chodzi o procedowany obecnie projekt rewizji unijnej Dyrektywy o delegowaniu pracowników (96/71/WE), który przewiduje stosowanie takich samych zasad wynagradzania i pracy pracowników na terenie danego kraju członkowskiego. Oznacza to, że zarówno pracownicy krajowi, jak i delegowani będą za taką samą pracę musieli otrzymywać identyczne wynagrodzenia. Przysługiwać im mają również takie same uprawnienia dodatkowe jak obowiązujące miejscowych.

Nowe wymagania będą trudne do spełnienia przez prowadzących tego rodzaju działalność przedsiębiorców. W ciągu nawet najkrótszego okresu rozliczeniowego kierowcy bardzo często przebywają bowiem w kilku państwach członkowskich Unii Europejskiej na terenie, których obowiązują zupełnie różne regulacje.

wiadomości
gospodarka
Źródło:
Newseria
KOMENTARZE
(67)
WYRÓŻNIONE
Speed
9 lat temu
Koniec pracy kierowcy Tira za darmo !!!!
arystokrata
9 lat temu
niech już ta branża bije konia a nie popelinę posiewa tej całej samozwańczej branży zawsze wiatr w oczy wieje niech branża sobie porobi c+e i całej rodzinie i niech branża wozi zawsze mówię niech branża się nie martwi jak polska branża wyginie jak dinozaury to jest ruska czeska i niemiecka branża tak więc niech branża się nie martwi będzie miał kto dowieść towary
Wiktor
9 lat temu
Czas najwyższy na porządek i przejrzystość. Ja zmarnowałem 17 lat w kabinie. Płacili śmieszne diety + najniższa krajowa. Krajową przejadałem ja , a "diety " z poślizgiem wlokłem do domu ( tzn. to co powinienem wydać za miedzą na na obiad ) Do tego , do chwili "wejścia" w brukselski kołchoz , kwitłem po 2 doby a czasem więcej w kolejkach na granicy , na pociąg z Ingolstadt czy na Brenner na powrocie. Po dociupaniu na "terminal" 8 /10 h. na kopytach w kolejce do jaśnie panów od cła i pobocznych pierdół. Policja w całym tym unijnym cyrku taka sama , karać i gnębić , bo liczna gr. zawodowa. Jeśli bym mógł cofnąć zegarek , to wolałbym złamać nagi , nim pierwszy raz wsiadłem do kabiny i liczyłem na lepszy los. Szkoda czasu i zdrowia koledzy .....
...
Następna strona