Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Gazeta Prawna" - Wojny cenowe

0
Podziel się:

Wojny cenowe w Polsce przybierają na sile - pisze "Gazeta Prawna". Operatorzy komórkowi prześcigają się we wprowadzaniu coraz tańszych taryf na rynek, tanie linie lotnicze oferują bilety prawie za darmo. W jednej z międzynarodowych sieci hipermarketów handlującej sprzętem elektronicznym i agd, planującej otwarcie sklepów w Polsce, część produktów będzie sprzedawana poniżej kosztów. I większość tych działań jest zgodna z prawem - zaznacza dziennik.

Właściciel tej sieci zaczął ostrą kampanię reklamową, choć nie otworzył jeszcze żadnego sklepu. Sieć zapowiada bezpardonową walkę o klientów. Wiele sklepów, które przetrwały wejście na polski rynek innych sieci o niskich cenach, dopiero teraz przejdzie prawdziwy sprawdzian wytrzymałości. Część prawdopodobnie upadnie - przewiduje "Gazeta Prawna".
Przykłady wojen cenowych, które przetoczyły się w ostatnich miesiącach przez nasz kraj, pokazują, że prawie wszystkie chwyty są dozwolone, bo obowiązują reguły wolnego rynku. Jak wyjaśnia prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński, nie może on dowolnie ingerować w kształtowanie wysokości cen. Stosowanie tak zwanych cen poniżej marży może być przedmiotem wszczęcia postępowania wówczas, gdyby zostały one ustalone w wyniku zmowy kilku przedsiębiorców, albo gdyby było to przejawem stosowania pozycji dominującej.
Więcej na temat wojen cenowych na polskim rynku w dzisiejszej "Gazecie Prawnej".

GP/kal/skw.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)