Jurorzy zgodnie podkreślali, że poziom prac zgłoszonych do konkursu był w tym roku wyjątkowo wysoki, a wyłonienie zwycięzców w poszczególnych kategoriach - naprawdę trudne. Zaciętą walkę o Grand Prix stoczyły kampanie pasty do zębów Blend-a-med (agencja D'Arcy) i piwa Królewskie. Reklamówki Lowe Lintas GGK pokonały konkurencję o niespełna pół punktu.
"Siła tych reklam tkwi w tym, że nawet gdyby oglądać je wielokrotnie, zawsze śmieszą" - podkreśla Iwo Zaniewski, juror i dyrektor kreatywny agencji PZL. Agata Stafiej z Fundacji Komunikacji Społecznej ceni je natomiast za bardzo polski, choć absolutnie nie siermiężny klimat. Podoba jej się, że wykorzystano w nich sytuacje, które mogą wydarzyć się właśnie w Polsce. W tym roku po raz pierwszy w siedmioletniej historii konkursu, Kreatury wręczano w Krakowie.
iar/Gazeta Wyborcza/miszcz/dyd