Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Przegląd" - Pieniądze kampanii 2005

0
Podziel się:

Polska jest obwieszona plakatami wyborczymi, z których spoglądaja na nas twarze polityków. - pisze "Przegląd". Tygodnik przypomina jednak, że polskie prawo precyzyjnie reguluje, ile poszczególne komitety mogą przeznaczyć na kampanię. Już w pierwszym punkcie ustawy podkreśla się, że finansowanie kampanii musi być jawne.

"Przegląd" pisze, że polskie wybory od kilus wyglądają jednak inaczej. Za kotarą odbywa się gorączkowe liczenie pieniędzy. Stosowane są rozmaite triki, które pozwalają obejść przepisy i wygrać z konkurencją na liczbę plakatów, spotów reklamowych i ulotek. Tygodnik pisze, że miarą politycznej sprawności jest dziś nie tyle umiejętność rozmowy z wyborcami czy rozwiązywania problemów państwa, ile umiejętność gromadzenia pieniędzy na kampanię i ich wydawania.
Zgodnie z ordynacją wyborczą, komitety mogą wydać maksymalnie 13,8 miliona złotych na kampanię prezydencką i 30 milionów złótych na parlamentarną. Zdaniem speców od marketingu politycznego, zmieszczenie się w tych sumach jest niemożliwe. O sposobach na obejście ordynacji wyborczej w najnowszym wydanie "Przeglądu".

iar/przegląd/km/chod.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)