Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Rzeczpospolita" o kupowaniu gazet

0
Podziel się:

Zaledwie co dziesiąty Polak regularnie kupuje codzienną prasę. Dwukrotnie więcej osób decyduje się na wydatek na zakup dziennika raz w tygodniu, gdy magnesem bywa zwykle program telewizyjny. Rzadziej oszczędzamy na kolorowych czasopismach i magazynach - kupuje je ponad połowa z nas - pisze "Rzeczposolita".

Prawie 48 proc. Polaków w ogóle nie kupuje codziennych gazet - ani ogólnopolskich, ani lokalnych. Kilka wydań w tygodniu kupuje tylko 12 procent badanych. Najczęściej - 21 procent - badanych kupuje dzienniki raz w tygodniu; najbardziej popularne są wydania weekendowe z programem telewizyjnym. Tych, którzy regularnie kupują codzienne gazety, najwięcej (14 procent) jest w najzamożniejszych rodzinach - z dochodem powyżej 700 zł na osobę, oraz wśród osób z wykształceniem wyższym - 16 procent. Nawyk codziennego kupowania gazety rośnie wraz z wiekiem - robi to 12 procent osób po 40-tce.
Popularne czasopisma i magazyny kupuje 53 procent Polaków. W przeciwieństwie do dzienników, więcej nabywców kolorowych czasopism i magazynów jest wśród osób przed 40-tym rokiem życia - ok. 65 procent.
Badania wykazują, że o ile w przypadku dzienników to mężczyżni (12 procent) częściej kupowali gazetę niż kobiety (9 proc.), o tyle zakupy czasopism i magazynów zdecydowane częściej (60 procent badanych) deklarowały kobiety (wśród mężczyzn ten odsetek wynosił 46 procent).
Więcej szczgółów w artykule "Tp wciąż luksus, a nie nawyk" w "Rzeczpospolitej".

Rz/gut/dyd

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)