Notowania

ranking
19-12-2018 (12:18)

Ranking kredytów na zakup samochodu - grudzień 2018

W tym roku obchodzimy 36. urodziny miejskiego samochodu Nissana – Micry i 35 rocznicę debiutu tego modelu na rynku europejskim. Od 2017 r. sprzedawana jest już piąta generacja Nissana Micra. Dla tego właśnie samochodu szukałem najlepszego finansowania. Wcześniej przetestowałem też, jak się jeździ nową Micrą i wiem, czy warto ją kupić.

Podziel się
Dodaj komentarz

Piąta już generacja Nissana Micra wygląda zdecydowanie inaczej niż jej poprzedniczki z dwóch poprzednich generacji. Samochód nie jest już zaokrąglony, W jego kształcie widać więcej linii prostych. Nowa Micra jest też – przynajmniej w mojej opinii – podobna do Nissana Leaf drugiej generacji. Właśnie nowa Micra jest bohaterką grudniowego rankingu kredytów na zakup samochodu.

Dla jakiego samochodu szukałem kredytu?

Samochodem, dla którego szukałem finansowania jest Nissan Micra w wersji wyposażenia N-Conecta. Jego cena (uwzględniająca dodatkowe opcje) wynosi 62 540 zł.

Jak wyposażony jest Nissan Micra N-Conecta?

Wyposażeniem standardowym wersji N-Conecta są m.in.:

- światła do jazdy dziennej LED,
- przednie światła przeciwmgłowe,
- elektrycznie regulowane i składane lusterka z kierunkowskazami w technologii LED,
- czujnik deszczu i inteligentny czujnik zmierzchu,
- komputer pokładowy z 5-calowym wyświetlaczem między zegarami,
- system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym i nawigacją TomTom z usługą Premium Traffic
- sterowanie systemem audio z kierownicy,
- 6 poduszek powietrznych,
- klimatyzacja automatyczna,
- tempomat,
- elektrycznie sterowane szyby drzwi przednich i tylnych.

Dodatkowe opcje wyposażenia:

- Pakiet Komfortowy Plus – kamera cofania i czujniki parkowania, inteligentny kluczyk Nissana (1 300 zł)
- lakier Pomarańczowy Energy (2 000 zł)
- pakiet stylizacji wnętrza – Pomarańczowy Energy.

Przyjąłem, że osoba chcąca kupić auto ma 30 proc. środków własnych, co w przypadku Nissana Micra N-Conecta stanowi* 18 762 zł*.

W rankingu, oprócz kredytów samochodowych porównałem też kredyty gotówkowe, za pośrednictwem których także można sfinansować zakup auta.

Najlepszy kredyt na Nissana Micrę N-Conecta

Na pierwszym miejscu znalazła się oferta BGŻ BNP Paribas. Jeżeli zdecydujesz się na produkt tego banku, zapłacisz za niego w sumie* 8 976 zł. Oprocentowanie kredytu (5,99 proc. w skali roku) przekłada się na miesięczną ratę* w wysokości* 732,70 zł. Za udzielenie finansowania zapłacisz 1 proc. prowizji. RRSO* wynosi* 6,53 proc*.

Drugie miejsce w zestawieniu kredytów na zakup Nissana Micra N-Conecta zajął Getin Bank. Kredyt samochodowy, udzielony przez ten bank będzie cię kosztował* 9 249 zł. Oprocentowanie kredytu wynosi 5,49 proc. rocznie, a prowizja za jego to 3 proc. pożyczanej kwoty. Co miesiąc zapłacisz ratę* w wysokości* 737,15 zł. RRSO* dla tej oferty wynosi* 6,77 proc*.

Czołówkę zestawienia zamyka kredyt samochodowy mBanku. Jego całkowity koszt wynosi* 9 867 zł. Odsetki składające się na miesięczną ratę* (jej wysokość to* 745,07 zł) wyliczane są na podstawie oprocentowania wynoszącego 5,39 proc. Za udzielenie pożyczki zapłacisz 4,5 proc. prowizji. Wysokość RRSO* to* 7,17 proc*.

Ranking kredytów na zakup samochodu

1 miejsce – BGŻ BNP Paribas – Kredyt samochodowy [weź kredyt]
- całkowity koszt kredytu – 8 975 zł
- miesięczna rata – 732,70 zł
- RRSO – 6,53 proc.

2 miejsce – Getin Bank – Kredyt samochodowy [weź kredyt]
- całkowity koszt kredytu – 9 249 zł
- miesięczna rata – 737,15 zł
- RRSO – 6,77 proc.

3 miejsce – mBank – Kredyt samochodowy [weź kredyt]
- całkowity koszt kredytu – 9 867 zł
- miesięczna rata – 745,07 zł
- RRSO – 7,17 proc.

4 miejsce – ING Bank Śląski – Pożyczka pieniężna [weź kredyt]
- całkowity koszt kredytu – 9 948 zł
- miesięczna rata – 746,19 zł
- RRSO – 7,22 proc.

5 miejsce – Nest Bank – Nest gotówka [weź kredyt]
- całkowity koszt kredytu – 11 029 zł
- miesięczna rata – 759,97 zł
- RRSO – 8,00 proc.

6 miejsce – Santander Bank Polska – Kredyt gotówkowy z niską prowizją [weź kredyt]
- całkowity koszt kredytu – 11 029 zł
- miesięczna rata – 761,39 zł
- RRSO – 7,99 proc.

7 miejsce – Santander Consumer Bank – Kredyt samochodowy [weź kredyt]
- całkowity koszt kredytu – 12 537 zł
- miesięczna rata – 782,16 zł
- RRSO – 9,04 proc.

8 miejsce – Bank Pocztowy – Kredyt Pocztowy [weź kredyt]
- całkowity koszt kredytu – 13 029 zł
- miesięczna rata – 789,31 zł
- RRSO – 9,36 proc.

9 miejsce – Bank Millennium – Pożyczka Gotówkowa [weź kredyt]
- całkowity koszt kredytu – 13 164 zł
- miesięczna rata – 790,86 zł
- RRSO – 9,47 proc.

10 miejsce – AS Inbank – Kredyt samochodowy [weź kredyt]
- całkowity koszt kredytu – 13 866 zł
- miesięczna rata – 800,61 zł
- RRSO – 9,96 proc.

Nissan Micra - jak się sprawdza na co dzień?

Przez ostatnie kilka dni jeździłem Micrą w wersji Acenta. Testowane przeze mnie auto napędzane było trzycylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 71 KM. Wydawać by się mogło, że silnik o niewielkiej pojemności i momencie obrotowym wynoszącym 95 Nm przy 3 500 obr/min, będzie najlepiej radził sobie w mieście. To prawda – poruszając się po ulicach Warszawy, nie czułem się zawalidrogą. Samochód sprawnie przyspieszał, ruszając spod świateł.

Micra – jak się jeździ nią w trasie?

Przed wyjazdem poza miasto (na trasę, której większość stanowiła droga ekspresowa) zastanawiałem się, czy samochód da radę. Zwłaszcza, że „na pokładzie” miały znaleźć się trzy osoby (nie licząc psa). Okazało się jednak, że auto dawało sobie radę także podczas jazdy z prędkościami rzędu 100 – 120 km/h. Przy jeździe z większą prędkością można było swobodnie rozmawiać, bez potrzeby podnoszenia głosu. Nie miałem także problemów podczas wyprzedzania. Nie zmienia to jednak faktu, że żywiołem Micry z silnikiem IG 71 jest miasto.

Silnik i skrzynia biegów

„Eko niańka” nie sugerowała zmian biegu na wyższy przy zbyt małej prędkości. Przykładowo – zmianę z 3 na 4 bieg proponowała przy prędkości nieco przekraczającej 50 km/h. Wrzucenie „piątki” było sugerowane – tak przynajmniej wynika z moich obserwacji – w zależności od sposobu jazdy. Kiedy rozpędzałem spokojnie auto na drodze szybkiego ruchu, zmiana biegu z 4 na 5 była proponowana przy ok. 70 km/h. Kiedy z kolei jechałem dynamicznie, rozpędzając samochód na pasie rozbiegowym przed wjazdem na drogę ekspresową, komputer pokładowy sugerował wrzucenie piątego biegu po przekroczeniu 80 km/h.

Podczas jazdy nie odczuwałem tego, że samochód napędzany jest przez trzycylindrowy silnik. Niestety, silnik pracujący na wolnych obrotach nie pozwalał zapomnieć o tym, że ma trzy cylindry – czułem wibracje przenoszące się m.in. na drążek zmiany biegów. Do pracy skrzyni biegów nie mam żadnych uwag. Biegi zmienia się łatwo, a skok lewarka jest krótki.

Podczas testu przejechałem 350 km, a średnie spalanie wyniosło – wg wskazań komputera pokładowego – 6,8 l/100 km. Wg producenta zużycie paliwa wynosi:
o w cyklu miejskim – 6,4 l/100 km
o w cyklu pozamiejskim – 4,7 l/100 km
o w cyklu mieszanym – 5,3 l/100 km.

Klimatyzacja i ogrzewanie

Początek grudnia nie rozpieszczał jeśli chodzi o pogodę. Oznaczało to, że rano wsiadałem do samochodu mocno wyziębionego po nocnym postoju. Wnętrze auta rozgrzewało się dość szybko. Ani razu nie miałem też problemu z zaparowanymi szybami. Wskazówka temperatury silnika zajmowała miejsce po środku skali po przejechaniu mniej więcej 2 km. Mogę też śmiało stwierdzić, że podgrzewanie przednich siedzeń w testowanej przeze mnie Micrze działało bardzo dobrze – po ok. dwóch minutach czułem przyjemne ciepło.

O wyposażeniu Micry słów kilka

Moim testowym samochodem była Micra Acenta. Jej podstawowe wyposażenie obejmuje m.in. 16-calowe stalowe felgi, manualną klimatyzację, system audio z wyświetlaczem dotykowym 7”, komputer pokładowy z 5-calowym kolorowym wyświetlaczem wielofunkcyjnym pomiędzy zegarami, tempomat, klamki zewnętrzne przednie oraz lusterka w kolorze nadwozia, kierunkowskazy w lusterkach w technologii LED. Auto, którym jeździłem miało bogatszą specyfikację – wyposażone było w automatyczną klimatyzację, podgrzewane siedzenia, kamerę cofania i czujniki parkowania z tyłu, LED-owe światła przeciwmgłowe i system audio BOSE Personal z głośnikami m.in. w zagłówku fotela kierowcy. Do samochodu były też założone niskoprofilowe opony na 17-calowych czarnych felgach aluminiowych.

Czy warto kupić Micrę?

Micra piątej generacji jest o wiele atrakcyjniejszym samochodem od swojej poprzedniczki produkowanej do 2016 r. Można śmiało powiedzieć, że auto wydoroślało, a brak krągłości w nadwoziu wyszedł jej tylko na dobre. Dla mnie Nissan Micra jest samochodem zbyt małym. Mam 182 cm wzrostu i po ustawieniu fotela kierowcy tak żeby siedziało mi się na nim wygodnie, osoba siedząca z tyłu miała mało miejsca na nogi. Jeśli natomiast autem tym będą podróżowały dwie osoby, to mały Nissan będzie dobrym wyborem. Do 300-litrowego bagażnika bez problemu zmieszczą się ich bagaże (w razie potrzeby można złożyć oparcia tylnych siedzeń, nie będą one niestety tworzyły równej przestrzeni ładunkowej).

Producent w informacji prasowej pisze „współczesny nabywca małego samochodu chce być postrzegany jako osoba nowoczesna i pragnie być zauważony. Nowy Nissan Micra ze swoim oryginalnym wyglądem i szerokim wyborem opcji personalizacji doskonale odpowiada na tę potrzebę. Tak silny nacisk na wygląd ma się przełożyć na duże zainteresowanie ze strony zarówno mężczyzn, jak i kobiet, głównie młodych osób i bezdzietnych par, ale także osób starszych, których dzieci już się usamodzielniły.” W pełni zgadzam się z tym stwierdzeniem – Micra jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla dwóch osób, które w tym aucie będą podróżowały dość komfortowo.

Kolejny ranking kredytów na zakup samochodu ukaże się już w 2019 r. Jaki samochód będzie jego bohaterem? Tego jeszcze nie zdradzam. Niech to będzie dla was niespodzianka.

Tagi: ranking, ranking kredytów, kredyty samochodowe, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska
Źródło:
direct.money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
19-12-2018

JKMiał być ranking kredytów, a jest reklama pojazdu. Nie podano nawet ilości rat. Dno panie Kazimierski.

02-01-2019

Danah20Baran

Rozwiń komentarze (2)

Wybrane dla Ciebie