Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ranking sklepów internetowych, edycja 2013

0
Podziel się:
Ranking sklepów internetowych, edycja 2013

Money.pl po raz ósmy wziął pod lupę ponad 100 największych i najpopularniejszych sklepów internetowych. Zbadaliśmy każdy z nich pod kątem 60 kryteriów, które mają największe znaczenie dla potencjalnych klientów i na tej podstawie wybraliśmy te najlepsze - najlepiej zorganizowane, dysponujące najciekawszą ofertą i najbardziej dbające o kupujących. Wyniki prezentujemy w siedmiu kategoriach, do których sklepy przypisane zostały na podstawie danych z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius.
Konsumenci cenią sieć przede wszystkim za możliwości pozyskania opinii innych o produktach, ich porównania, a także zakupu w dowolnej chwili. Nic dziwnego, że szczególnie w okresie przedświątecznym, niemal każdy internetowy sklep oferuje wiele różnych promocji i rabatów lub czasową darmową dostawę. Programy lojalnościowe proponuje co trzecia badana przez nas witryna. Niektóre internetowe sklepy zwiększają liczbę dni na zwrot towaru do 30 dni (przepisy mówią o 10 dniach). Poza tym dosyć powszechna jest możliwość wykupienia bonu upominkowego dla pracowników firmy. Coraz częstszy jest też rabat np. za zapisanie się na newsletter lub wystawienie opinii za zakupy.

Standardem jest możliwość zapłacenia za towar kartą, tradycyjnym lub szybkim przelewem oraz gotówką. Coraz częściej można też płacić za zakupy w ratach lub w systemie payback. Taką alternatywę oferuje co piąty e-sklep, który wziął udział w naszym badaniu.

Utrzymuje się też trend z zeszłego roku, dotyczący ograniczenia sposobów dostawy towaru. Najczęściej przesyłkę dostarcza nam kurier, coraz rzadziej do wyboru mamy Pocztę Polską. Za to, poza pośrednictwem kuriera, częstsza jest możliwość odbioru osobistego w siedzibie firmy lub jej placówkach, albo w paczkomacie InPost lub kiosku Ruchu.

Nadal ważna jest rola mediów społecznościowych i forów jako źródła informacji o ofertach. Już dwa lata temu 90 procent posiadało własne profile na Facebooku, teraz wiele z nich chwali się też obecnością na Google+, Twitterze, Instagramie. Niektóre prowadzą bloga lub są obecne na YouTube. Fanpage są coraz lepiej prowadzone (w tym roku połowa badanych uzyskała najwyższe oceny za aktywność i posty tam prezentowane oraz interakcje z klientami).

Poniżej prezentujemy wyniki ósmego już badania e-sklepów. Szczegółowe omówienie poszczególnych kategorii, punktację i wnioski dostępne są w pełnej wersji Rankingu Sklepów Internetowych Money.pl 2013.

Elektronika i AGD

  • 1 miejsceeuro.com.pl
  • 2 miejsceredcoon.pl
  • 3 miejscekomputronik.pl
  • 4 miejsceelectro.pl
  • 5 miejsceneo24.pl
  • 6 miejsceoleole.pl
  • 7 miejscemediamarkt.pl
  • 7 miejscesaturn.pl
  • 9 miejsceagito.pl
  • 10 miejscemorele.net

Zdrowie i uroda

  • 1 miejsceiperfumy.pl
  • 2 miejsceperfumeria.pl
  • 3 miejscecefarm24.pl
  • 3 miejscetagomago.pl
  • 5 miejscei-apteka.pl
  • 6 miejsceyves-rocher.com.pl
  • 7 miejscetanie-leczenie.pl
  • 8 miejsceaptekaslonik.pl
  • 8 miejscedomzdrowia.pl
  • 10 miejscedoz.pl

Kultura i rozrywka

  • 1 miejscemerlin.pl
  • 2 miejscegandalf.com.pl
  • 2 miejscematras.pl
  • 4 miejsceempik.com
  • 4 miejsceweltbild.pl
  • 6 miejscebookmaster.pl
  • 7 miejsceselkar.pl
  • 8 miejsceinbook.pl
  • 9 miejscehelion.pl
  • 10 miejscepwn.pl

Moda

  • 1 miejsceanswear.com
  • 2 miejsceeobuwie.com.pl
  • 3 miejsceheppin.com
  • 4 miejsceintymna.pl
  • 5 miejscebonprix.pl
  • 6 miejscesarenza.pl
  • 7 miejscehalens.pl
  • 8 miejscetopsecret.pl
  • 8 miejscestilago.pl
  • 10 miejscedeichmann.pl

Sklepy specjalistyczne

  • 1 miejscemilitaria.pl
  • 2 miejscebron.pl
  • 3 miejscesklep-presto.pl
  • 4 miejscechocolissimo.pl
  • 5 miejsceoponeo.pl
  • 6 miejscemotointegrator.pl
  • 7 miejscezooplus.pl
  • 8 miejscedecathlon.pl
  • 9 miejscesmyk.com
  • 10 miejsceendo.pl

Sklepy wielobranżowe

  • 1 miejscedekoria.pl
  • 2 miejscealma24.pl
  • 3 miejscerockmetalshop.pl
  • 4 miejscezalando.pl
  • 5 miejscebdsklep.pl
  • 6 miejscetoys4boys.pl
  • 7 miejscemall.pl
  • 8 miejscefrisco.pl
  • 9 miejsceleroymerlin.pl
  • 10 miejscemango.pl

Turystyka

  • 1 miejscetravelplanet.pl
  • 2 miejscewakacje.pl
  • 3 miejscebooking.com
  • 4 miejsceesky.pl
  • 5 miejscetraveligo.pl
  • 6 miejsceeasygo.pl
  • 6 miejsceaccorhotels.com
  • 8 miejscerezerwuje.pl
  • 9 miejscelataj.pl
  • 10 miejscecasamundo.pl

Najbardziej przyjazny sklep internetowy

  • 1 miejscegandalf.com.pl
  • 2 miejscedekoria.pl
  • 2 miejscemilitaria.pl
  • 4 miejscesklep-presto.pl
  • 5 miejsceanswear.com
  • 5 miejsceneo24.pl
  • 7 miejsceeuro.com.pl
  • 7 miejscematras.pl
  • 7 miejsceoleole.pl
  • 7 miejsceredcoon.pl

W ósmym badaniu witryn internetowych po raz pierwszy wybraliśmy też Najbardziej Przyjazne Sklepy Internetowe. Ten tytuł otrzymały e-sklepy, które inwestują w funkcjonalności ułatwiające zakupy oraz kładą szczególny nacisk na jakość i poziom obsługi klienta. Przyznając tytuł Najbardziej Przyjaznego Sklepu Internetowego, badaliśmy możliwości kontaktu, szybkość i jakość obsługi, procedurę zamawiania towaru, różne sposoby płatności i dostarczania zakupów, a także poziom zadowolenia klientów prezentowany w internecie.

W sumie ponad sto e-sklepów oceniliśmy pod kątem około 20 kryteriów. Szczegółową punktację, wnioski i opinie prezentujemy w pełnej wersji Rankingu Najbardziej Przyjaznych Sklepów Internetowych Money.pl 2013.

Jak ocenialiśmy

Warunkiem uczestnictwa w rankingu była - podobnie jak w poprzednich latach - popularność sklepu wśród internautów. Z każdej kategorii monitorowanej w ramach Megapanelu, w kategorii e-commerce/sklepy wybraliśmy po 15 sklepów, które w ciągu roku poprzedzającego badanie (od października zeszłego roku do września 2012 r.) odwiedziła największa liczba osób. Tam, gdzie Megapanel (standard badania polskiego internetu) uwzględniał wyniki mniej niż 15 sklepów, połączyliśmy kategorie. W rankingu prezentujemy po 10 sklepów, które podczas badania zyskały najwięcej punktów.

Sklepy ocenialiśmy na podstawie 60 kryteriów, podzielonych na 10 grup:

  • asortyment - liczba produktów w sklepie, podział tematyczny, narzędzia i funkcje ułatwiające poznanie oferty
  • informacje o produkcie - opisy towarów, opinie, dostępność, narzędzia pomagające podjąć decyzje o zakupie
  • procedura zamawiania i dostawa zakupów - funkcjonowanie i przejrzystość formularzy zamówień, możliwości korekty, reklamacje, czas realizacji, śledzenie przesyłki
  • sposoby płatności - dostępne formy, raty, bezpieczeństwo
  • interakcja z klientem - kanały kontaktu, subskrypcje informacji
  • jakość obsługi - czas reakcji na maila, obsługa infolinii, fachowość udzielanych informacji
  • łatwość dotarcia do informacji - wyszukiwarki, mapy serwisów, regulaminy, faq
  • przejrzystość i budowa strony - estetyka, czytelność, współpraca z różnymi przeglądarkami i systemami operacyjnymi
  • *bonusy *- wyprzedaże, programy lojalnościowe i partnerskie, możliwość negocjacji ceny
  • pozostałe - obecność w porównywarkach cen, opinie internautów o sklepie, unikalne narzędzia dla klientów.

Maksymalnie w badaniu sklep mógł uzyskać 100 punktów. Wyjątkiem jest branża turystyczna, w której nie ocenialiśmy dostawy zakupów i pochodnych kryteriów. W tej kategorii maksymalnie do zdobycia było 90 punktów.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)