Notowania

ccc
01.02.2017 14:40

Reserved i CCC chwalą się wzrostem przychodów. Sukces sprzedaży internetowej

Operator sieci Reserved podał wyniki sprzedaży za styczeń 2017 r. Były wyższe o jedną piątą niż rok wcześniej. Przez prawie cały miesiąc trwały wyprzedaże. Sprzedaż internetowa wzrosła trzykrotnie. Wyniki podała też sieć z obuwiem CCC. Tu też były powody do zadowolenia, ale już tylko dzięki sklepowi internetowemu.

Podziel się
Dodaj komentarz
(LPP)

Operator sieci Reserved podał wyniki sprzedaży za styczeń 2017 r. Były wyższe o jedną piątą niż rok wcześniej. Przez prawie cały miesiąc trwały wyprzedaże. Sprzedaż internetowa wzrosła trzykrotnie. Wyniki podała też sieć z obuwiem CCC. Tu też były powody do zadowolenia, ale już tylko dzięki sklepowi internetowemu.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży LPP, zarządzającej m.in. markami Reserved, Cropp i House w styczniu 2017 r. wyniosły około 508 mln zł - podała spółka w komunikacie. Były wyższe od przychodów osiągniętych w styczniu 2016 roku o około 22 proc.

Szacunkowa marża brutto na sprzedaży wyniosła około 35 proc. i była niższa o 7 proc. w stosunku do marży zrealizowanej w styczniu roku poprzedniego. Sieć zdecydowała się więc prawdopodobnie na większe niż rok temu rabaty przy styczniowych wyprzedażach.

Znaczący wpływ na wysokość marży miały intensywne wyprzedaże kolekcji jesienno-zimowej na 2016 rok - podała spółka.

Nowe kolekcje miały nieznaczny udział w sprzedaży. W porównaniu do roku ubiegłego, w którym kolekcja wiosenna była wprowadzana do sklepów już od początku stycznia, w tym roku nastąpiło to pod koniec miesiąca.

Przychody ze sprzedaży internetowej w styczniu 2017 wyniosły około 22,7 mln zł i były wyższe o 200 proc. od sprzedaży zrealizowanej w styczniu 2016.

Spółka podała również, że powierzchnia handlowa sklepów na koniec stycznia 2017 roku wyniosła około 910 tys. m kw i była większa o 8 proc. od powierzchni handlowej na koniec stycznia ubiegłego roku. Zestawiając to z danymi o dynamice sprzedaży (+22 proc.) widać, że klienci zostawiali w sklepach LPP o około 14 proc. więcej pieniędzy niż rok temu.

LPP zarządza sześcioma markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder (sklepy tej marki będą funkcjonowały do końca lutego 2017 r.).

CCC też ma się czym pochwalić, ale tylko w internecie

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży za styczeń 2017 wyniosły około 201 mln PLN i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 15,4 proc.

Za tak dobrą dynamikę odpowiada jednak głównie internetowy kanał sprzedaży. Klienci sklepów stacjonarnych CCC wydali w nich w styczniu 158 mln zł, czyli zaledwie 0,5 proc. więcej niż rok temu.

Wyniki obu firm zostały przyjęte chłodno przez giełdę. Akcje LPP zaraz po opublikowaniu informacji spadały o 0,4 proc., a CCC o 1,4 proc. W tym roku nie były najlepszymi inwestycjami, bo LPP stracił ponad 10 proc., a CCC praktycznie nie zmienił ceny.

Notowania LPP i CCC

Tagi: ccc, lpp, giełda, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska, najważniejsze, e-biznes, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
03-04-2017

KLIENTButy sprzedawane przez tą sieć są bardzo kiepskiej jakości, niezależnie od marki. O ile estetyka jest w miarę o tyle jakość ich wykonania i żywotność … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (1)