Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rosną zyski z billboardów

0
Podziel się:

Rynek reklamy zewnętrznej wart był w ubiegłym roku 625 milionów złotych. Najwięcej wydały firmy telekomunikacyjne.

Rosną zyski z billboardów
(PAP/Andrzej Grygiel)

Rynek reklamy zewnętrznej wart był w ubiegłym roku 625 milionów złotych - policzyła Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej.

IGRZ policzyła, ile w zeszłym roku zarobili najwięksi gracze na rynku reklamy zewnętrznej: AMS SA, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland SA, Business Consulting, CAM Media S.A., Defi Poland, Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.

źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w 2007 roku nieco ponad 625, miliona zł i była wyższa o blisko 19,5 procent od wyniku z roku 2006.

Wyniki są znacznie lepsze, niż branża zakładała na początku roku. Głównie ze względu na nieprzewidzianą kampanię wyborczą do parlamentu - podkreślają autorzy raportu.

Sektory korzystające z reklamy zewnętrznej w 2007 roku
Telekomuniakcja 17,76%
Rozrywka/Kultura 16,69%
Sprzedaż 15,83%
Żywność 10,86%
Motoryzacja/Transport 9,19%

źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

Zmieniają się preferencje reklamodawców, jeśli chodzi o wybór miejsca i sposobu reklamowania. Coraz większe przychody generowały nośniki wizerunkowe w formacie 600 x 300 cm wizerunkowe. Chętnie wykorzystywane są też wielkie powierzchnie na ścianach budynków.

ZOBACZ TAKŻE:

Ważną rolę przychodach odgrywały również coraz bardziej popularne ambienty, także w połączeniu z wykorzystaniem standardowych nośników reklamy - ocenia Izba.

reklama
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)