Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Rosyjska flota lotnicza najbardziej niebezpieczna

0
Podziel się

O tym, że Rosja staje w obliczu nowego kryzysu w dziedzinie awiacji ma świadczyć zatrważająca liczba wypadków podczas komercyjnych lotów w mijającym roku.

Rosyjska flota lotnicza najbardziej niebezpieczna
(JO1 PETE HATZAKOS/public domain)
bCXzIxqt

Rosja, będąca niegdyś potęgą lotniczą, stała się, ze względu na liczne katastrofy samolotów w 2011 roku, najbardziej niebezpiecznym krajem dla tego rodzaju transportu - pisze dziennik _ The Wall Street Journal _.

Na potwierdzenie dramatycznej sytuacji gazeta przywołuje wypowiedź wiceministra transportu i byłego szefa państwowych linii lotniczych Aerofłot Walerija Okułowa, który na październikowym spotkaniu przedstawicieli branży miał powiedzieć: _ Nie wiem, co jeszcze musi się wydarzyć, aby cała społeczność lotnicza uznała fakt istnienia kryzysu _.

O tym, że Rosja staje w obliczu nowego kryzysu w dziedzinie awiacji ma świadczyć zatrważająca liczba wypadków podczas komercyjnych lotów w mijającym roku.

Od grudnia 2010 roku na terenie Rosji doszło do dziewięciu katastrof lotniczych, w tym dwóch szczególnie tragicznych: 20 czerwca przy podchodzeniu do lądowania na lotnisku w Pietrozawodsku rozbił się Tu-134. Zginęło wówczas 47 osób, a 7 września podczas startu z lotniska Tunoszna w Jarosławiu runął na ziemię Jak-42. Śmierć poniosło 44 ludzi, głównie członkowie mistrzowskiej drużyny hokejowej Lokomotiw Jarosław.

bCXzIxqv

Według analityków branży lotniczej z firmy Ascend Worldwide, liczba wypadków lotniczych i ofiar śmiertelnych w Rosji w odniesieniu do natężenia ruchu powietrznego była w tym roku większa niż w krajach mniej rozwiniętych, które od dawna zmagają się z problemami bezpieczeństwa w transporcie lotniczym, np. w Indonezji czy Kongo.

Śledztwa w sprawie katastrof w Rosji, w których łącznie zginęły 142 osoby, wykazały, że doszło do poważnych naruszeń przepisów i błędów proceduralnych. Członkowie załóg byli nietrzeźwi bądź pod wpływem środków uspokajających, dochodziło też do fałszowania dokumentów bezpieczeństwa.

Dodatkowo osiem z dziewięciu rozbitych samolotów pochodziło jeszcze z czasów radzieckich, jednak jak twierdzą eksperci prawdziwym problemem nie jest starzejący się sprzęt, ale nieefektywne regulacje, małe i niewydajne linie lotnicze oraz słabo przeszkoleni piloci, którzy nie przestrzegają współczesnych procedur bezpieczeństwa.

_ - To ten sam rodzaj problemu, który można zaobserwować w niektórych częściach Afryki lub południowo-wschodniej Azji _ - uważa Bill Voss, szef Fundacji Bezpieczeństwa Lotu, globalnej organizacji non-profit, która pomagała Rosji wdrażać reformy w tym zakresie pięć lat temu.

bCXzIxqB

_ Wall Street Journal _ podkreśla, że od połowy ubiegłego dziesięciolecia najwięksi rosyjscy przewoźnicy wprowadzają międzynarodowe standardy. Jednak nawet czołowi przewoźnicy lotniczy mają problemy z narzuceniem dyscypliny wśród własnych pracowników.

Europejscy eksperci określają sytuację w rosyjskim lotnictwie jako _ odbicie lustrzane społeczeństwa _, w którym prawo i zasady są rutynowo ignorowane - pisze _ WSJ _.

bCXzIxqW
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)