Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Rupert Murdoch zbyt wpływowy. Skok na brytyjskiego "Skya" zablokowany co najmniej do 2018 roku

28
Podziel się:

Tylko w Wielkiej Brytanii miliarder kontroluje trzy poczytne brytyjskie tytuły.

Rupert Murdoch zbyt wpływowy. Skok na brytyjskiego "Skya" zablokowany co najmniej do 2018 roku
(SFE)
bECgUyWd

Kontrolowany przez Ruperta Murdocha gigant "21st Century Fox" planuje przejąć największego dostawcę telewizji płatnej w Wielkiej Brytanii. Za "Sky" skłonny jest zapłacić 15 mld dol. Brytyjski rząd jest przeciwny. Urząd antymonopolowy czasowo zablokował sprzedaż - donosi CNN.

Jeden z największych magnatów medialnych skupia w swoim imperium prasę, serwisy internetowe, telewizję, przemysł filmowy, wydawnictwa, a także wiele innych biznesów. Prywatny majątek Ruperta Murdocha szacowany jest na 12 mld dol.

Tylko w Wielkiej Brytanii miliarder kontroluje trzy poczytne brytyjskie tytuły: "The Sun", "The Times" i "The Sunday Times".

bECgUyWf

Teraz za pośrednictwem 21st Century Fox planuje przejąć największego dostawcę telewizji płatnej w Wielkiej Brytanii. Za telewizję Sky skłonny jest zapłacić 15 mld dol. Po tym przejęciu miałby trzecią największą grupę mediową na Wyspach - pisze CNN. Byłby obecny zarówno w prasie, internecie, telewizji, jak i radiu. Dlatego nie ma zgody na przejęcie - stwierdziła Karen Bradley, brytyjska minister kultury.

Murdoch obiecał, że "Sky" miałoby dużą dozę swobody. Redakcja byłaby niezależna, a przez pięć lat nie byłoby też żadnych cięć w budżecie. Brytyjska minister kultury dała czas miliarderowi do 14 lipca na przedstawienie dodatkowych szczegółowych zapisów, chroniących niezależność "Sky".

Termin minął, a sprawa została przekazana do rozpatrzenia przez brytyjski urząd antymonopolowy (CMA). Jak szacuje Fox, CMA będzie zwlekał zajęciem się wnioskiem i zablokuje przejęcie co najmniej do 30 czerwca 2018.

Ale Murdoch ma więcej przeciwników. Niechętny przejęciu jest też Ofcom, odpowiednik polskiej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Ofcom zwraca uwagę na przypadki molestowania seksualnego, zgłaszane przez kobiety zatrudnione w Fox News. Jeden z takich skandali doprowadził nawet do dymisji założyciela telewizji Fox.

bECgUyWl
Zobacz także: Zobacz również, z jakimi problemami musi zmierzyć się brytyjski parlament:

To już drugi raz, kiedy Murdoch ostrzy sobie zęby na "Sky" - pisaliśmy o tym wmoney.pl. Poprzednie, nieudane podejście, miało miejsce w 2012 roku. Wtedy na przeszkodzie stanął skandal z podsłuchami, jakie dziennikarze z mediów Murdocha zakładali prominentnym politykom i osobom publicznym.

bECgUyWG
wiadomości
gospodarka
KOMENTARZE
(28)
Paweł
4 lata temu
Może niech sobie kupi kilka gazet w Polsce? To mu na pewno poprawi ego.
KING J
4 lata temu
To dramat. Ruppert....trzymaj się. Zarabiający 1700 zł na miesiąc Polacy łączą się z Tobą w bólu.....
janosik
4 lata temu
Niemcy mu sprzedadzą wszystkie swoje telewizje
bECgUyWH
WP TO SYYF
4 lata temu
a ja slysalam ze JAKIMOWICZ PRZYPAKOWAU I JEST MENSTRUALNY.
Wacio
4 lata temu
Może sobie w Polsce wygrać wybory, to będzie miał telewizję. To podobno nawet takie polskie BBC. Nie wiem bo nie oglądałem ale tak zapewniał niejaki Kurski Jacek vel dziadek z wehrmachtu.
...
Następna strona