Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Ryanair nie przejmie pasażerów Eurolotu. Zmiana strategii się nie opłaca?

0
Podziel się:

Zaznaczył, że wiele regionalnych portów, do których latał Eurolot, to bardzo małe lotniska.

Ryanair nie przejmie pasażerów Eurolotu. Zmiana strategii się nie opłaca?
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Ryanair nie będzie walczył o pasażerów Eurolotu. Taką deklarację złożył dziś szef firmy Michael O'Leary. W zeszłym tygodniu Eurolot poinformował, że od pierwszego kwietnia zawiesi wszystkie swoje regularne rejsy.

Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR powiedział wtedy, że jest to szansa na rozwój innych przewoźników, szczególnie Ryanaira. Zdaniem eksperta to właśnie ten przewoźnik ma zarówno flotę jak i pieniądze potrzebne na uruchomienie połączeń. Przejmując niektóre trasy regionalne, Ryanair będzie jeszcze większą konkurencją dla LOTu.

Czytaj więcej [ ( http://static1.money.pl/i/h/74/m260938.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/michael-oleary-dla-money-pl-nudny-ryanair,123,0,1701499.html) *Szef Ryanair o wyższości Rzeszowa nad Nowym Jorkiem * Michael O'Leary w wywiadzie dla Money.pl przekonuje, że nie musi już szokować i zdradza plany na najbliższe miesiące.

Irlandzki przewoźnik już lata na niektórych, krajowych trasach. Michael O'Leary przyznaje, że przewoźnik analizował rynek i możliwości uruchomienia dodatkowych połączeń. Zwraca uwagę jednak na bariery techniczne.

Zaznaczył, że wiele regionalnych portów, do których latał Eurolot, to bardzo małe lotniska. Jego zdaniem, z tego względu nie są to duże możliwości rozwoju dla Ryanaira.

Dodał, że o wiele większe szanse daje podwyższenie częstotliwości połączeń między dużymi portami krajowymi, takimi jak Wrocław, Warszawa czy Gdańsk.

Michael O'Leary w rozmowie z Money.pl mówił, że spółka pracuje nad kontraktami w nowych miastach. - _ Obecnie trwają negocjacje z ośmioma portami, na których nie jesteśmy obecni. Tyle, że na razie skupiamy się na umacnianiu pozycji w Rzeszowie, Gdańsku, czy Wrocławiu. W ciągu najbliższych 4-5 lat jesteśmy w stanie w tych właśnie lokalizacjach rosnąć najszybciej. _

Eurolot to spółka, której większościowym udziałowcem jest skarb państwa. Obsługuje połączenia krajowe i niektóre z tak zwanej bliskiej zagranicy. Firma od wielu miesięcy boryka się z problemami finansowymi. Ostatnio nie płaciła nawet za paliwo i obsługę lotniskową.

Większą część floty przewoźnika przejmą prawdopodobnie Polskie Linie Lotnicze LOT. Być może utrzymają też część dotychczasowych połączeń.

Czytaj więcej w Money.pl

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)