Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rząd proponuje zmiany dotyczące Krajowego Funduszu Drogowego

0
Podziel się:

Zgodnie z projektem nowelizacji ustawy możliwe będzie spłacenie zobowiązań KFD poprzez równoczesne zaciągnięcie nowych kredytów i pożyczek przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

Rząd proponuje zmiany dotyczące Krajowego Funduszu Drogowego
(Szelag/Reporter)

Rząd chce, by zobowiązania Krajowego Funduszu Drogowego mogły być spłacane poprzez równoczesne zaciągnięcie nowych kredytów i pożyczek przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Ponadto wpływy z e-myta mają trafiać na rachunek KFD bez określania ich przeznaczenia.

Jak poinformowało Centrum Informacyjne Rządu, celem przyjętego przez rząd projektu nowelizacji ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (KFD) oraz ustawy o drogach publicznych jest restrukturyzacja długu Funduszu i zwiększenie jego płynności finansowej.

Zgodnie z projektem nowelizacji ustawy możliwe będzie spłacenie zobowiązań KFD poprzez równoczesne zaciągnięcie nowych kredytów i pożyczek przez Bank Gospodarstwa Krajowego. BGK będzie miał więc prawo zaciągać kredyty, pożyczki lub emitować papiery dłużne z jednoczesną możliwością uzyskiwania poręczeń i gwarancji Skarbu Państwa.

_ - Wprowadzenie tej modyfikacji wynika z faktu, że w kolejnych latach konieczne będzie spłacenie zadłużenia zaciągniętego przez KFD poprzez emisję obligacji przez Bank Gospodarstwa Krajowego, a w najbliższej perspektywie spłata zadłużenia z bieżących środków jest niemożliwa _ - czytamy w komunikacie CIR.

CIR poinformował, że w projekcie zaproponowano również, by wpływy z e-myta, gromadzone na wyodrębnionym rachunku bankowym Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, były przekazywane na rachunek KFD bez określania ich przeznaczenia. _ Pozwoli to efektywniej i zgodnie z bieżącymi potrzebami wykorzystywać zgromadzone pieniądze, co poprawi płynność finansową KFD _ - wskazał CIR.

Krajowy Fundusz Drogowy istnieje od stycznia 2004 r. w Banku Gospodarstwa Krajowego. Zadaniem KFD jest gromadzenie i przeznaczanie pieniędzy m.in. na finansowanie budowy i przebudowy dróg krajowych, finansowanie przygotowania, wdrożenia, budowy i eksploatacji systemu elektronicznego poboru opłat.

Czytaj więcej w Money.pl
Fiskus kosztuje nas słono. Gorzej tylko w Bułgarii W wielu krajach UE koszty ściągania podatków są znacznie niższe, bo administracja skarbowa pochłania mniej pieniędzy.
Ta droga ułatwi wyjazd z miasta. Za 120 mln zł Prezydent Kielc i p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali dziś umowę na dofinansowanie budowy wyjazdu z miasta na krajową trasę nr 73.
Po tych drogach jeździ się tylko zimą Estoński Zarząd Dróg otworzył liczącą 3,9 km drogę po zamarzniętym Bałtyku.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)