Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Sebastian Ogórek
|

Trasa S7 będzie dłuższa. Rozstrzygnięto przetarg, ale budowa trochę potrwa

33
Podziel się:

Rozstrzygnięto przetargi na budowę 29-kilometrowego odcinka trasy S7 od węzła Lotnisko na południowej obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca - poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska. Nowa trasa ma być gotowa w 2021 r.

Trasa S7 będzie dłuższa. Rozstrzygnięto przetarg, ale budowa trochę potrwa
(Jan Kaliński, WP)

Inwestycję podzielono na trzy odcinki. W przetargu dotyczącym budowy 6,6-kilometrowgo fragmentu S7 od węzła Warszawa Lotnisko na południowej obwodnicy Warszawy do Lesznowoli, najniższą cenę - 221,4 mln zł - zaoferowało konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau. W przypadku drugiego odcinka, czyli ok. 15-kilometrowego fragmentu ekspresówki od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ, najtańsza okazała się oferta firmy IDS-BUD SA - 388,6 mln zł.

W przetargu na budowę 8-kilometrowego odcinka od Tarczyna do obwodnicy Grójca najniższą cenę, 203 mln zł, zaoferowała spółka Mota-Engil Central Europe. Impulsem do rozstrzygnięcia przetargów była decyzja ministra infrastruktury i budownictwa o przyznaniu dodatkowych pieniędzy na budowę trasy, o które wystąpiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Rzecznik prasowy ministerstwa Szymon Huptyś mówił PAP w piątek, że szef resortu infrastruktury i budownictwa zaakceptował zwiększenie łącznego kosztu inwestycji o prawie 57 mln zł (z 1 mld 401 mln zł do 1 mld 458 mln zł), o co wnioskowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

GDDKiA

Jak wyjaśniła rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA, ta różnica związana jest z wyższymi ofertami niż przewidywał kosztorys inwestorski oraz z wyższą ofertą wykonania badań archeologicznych. - Oprócz tego GDDKiA musi zarezerwować dodatkowe środki finansowe na wypadek nieprzewidzianych robót, które mogą wyniknąć w trakcie realizacji inwestycji - dodała Tarnowska.

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie w sumie 29 km dwujezdniowej trasy ekspresowej. W większości droga będzie poprowadzona nowym śladem, równoległym do dzisiejszej "siódemki".

Na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola trasa będzie mieć dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Dalej trasa - aż do obwodnicy Grójca - ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(33)
warszawiak
7 lat temu
Hahaha, będzie dwupasmowa obwodnica warszawy i wszyscy warszawiacy dojadą piękną dwupasmówka do Krakowa i tam staną w gigantycznym korku bo w Krakowie wciąż nie ma obwodnicy północnej miasta. Ale dobrze im tak, jak się ma zamiast mózgu siano w głowie to asfaltu na obwodnicę krakowa się nie wymyśli...
Kierowca
7 lat temu
O kucze, żeby się choć spotkali pod tym Grójcem!!!
TIRówka
7 lat temu
kolejny raz jusz piszę s7 to zbytek budowany tylko dla krawaciarzy, s7 od warszafki do gdańska to totalany niepoczebny luxus, nobo toć mogom pojechac krawaciarze a2 do łodzi i dali a1 do gdańska , tylko że za a1 cza zapłacić a to jusz NIE dla krawacairzy ?! s7 pocza ale w okolicach miasta stołwcznego królewskiego Krakowa , pszedewszytkim na pónoc , ale tego sie niebuduje nobo krawaciarze na złość Krakusom ...?!!! cały naród znów jest okradany na droge dla warszafki na Mazury i do gdańska !!! jak dugo jeszcze ???? POLSKA to NIE tylko warszafka !!!
fsd
7 lat temu
Obwodnica Łodzi za duża kwota w przetargu - przetarg uwalony a w Wawie dokładają pieniędzy... W wawie super w w Łodzi?????
krab
7 lat temu
Jedna uwaga - ta trasa zakończy się na wiecznie zakorkowanej ul.Marynarskiej . Bez wcześniejszego wjechania na AOW nie da się ;praktycznie dojechać do dalszej części S7 w kierunku Gdańska ... Co z S7 wewnątrz Warszawy ?
...
Następna strona