*Żeby poznać oferty różnych producentów samochodów, nie trzeba będzie odwiedzać kilku różnych salonów. Powstają bowiem multimarkowe centra motoryzacyjne. *Już za kilka dni otwarte zostanie takie centrum na warszawskim Targówku. Pod jednym dachem będzie sprzedaż i serwis konkurencyjnych marek: Fiata, Suzuki i Nissana. W budynku obok jest Ford. Całość tworzy Centrum Motoryzacyjne Toruńska.
Klienci będą mogli kupić nowy samochód, przetestować go, wyleasingować, zaciągnąć kredyt czy serwisować, ale też ubezpieczyć i odsprzedać używany pojazd - informuje "Życie Warszawy".
_ " To zwiastun przyszłości polskiej motoryzacji " - komentuje Marek Konieczny, _ W Polsce multisalony stanowią ledwie 4 proc. rynku i mają zwykle dwie marki, ale jednego producenta (np. Fiata i Alfa Romeo). _prezes Polskiej Izby Motoryzacji Consulting. _ " _W jednym miejscu klient może porównać ofertę konkurencyjnych producentów, dzięki czemu ma większą wiedzę, ale też oszczędza czas i pieniądze. Z drugiej strony, mniejsze koszty mają sprzedawcy samochodów" - _ dodaje.
Koncerny motoryzacyjne nie zgadzały się na sprzedaż różnych marek w tym samym miejscu, ale przed trzema laty umożliwiły to unijne przepisy. Dziś już ok. 18 proc. salonów samochodowych w Europie to wielomarkowe obiekty. Świetnie radzą sobie także w Czechach, na Słowacji czy na Węgrzech.