Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Spadł wskaźnik optymizmu konsumentów

0
Podziel się:

W lutym wskaźnik optymizmu konsumentów spadł o 0,1 pkt., osiągając wartość 76,9 pkt

. - wynika z badań IQS and Quant Group.

Spadek wartości indeksu zanotowano w pięciu grupach.

Największy spadek optymizmu zanotowano wśród Polaków w wieku powyżej 45 lat - 3,8 pkt., mieszkańcy wsi - 3,4 pkt. oraz osoby z wykształceniem podstawowym - 2,9 pkt.

Większym niż w styczniu optymizmem wykazały się głównie młode osoby w wieku 15-29 lat - wzrost wskaźnika o 3,9 pkt., ze średnimi dochodami - wzrost o 3,5 pkt. oraz mieszkańcy dużych miast - wzrost o 3,2 pkt.

W lutym o 4 proc. - do 58 proc. - wzrósł odsetek Polaków twierdzących, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy pogorszyła się sytuacja ekonomiczna kraju.

Jednocześnie tylko 14 proc. badanych, co jest spadkiem o 2 proc., wierzyło, że w ciągu najbliższego roku sytuacja ta poprawi się.

W styczniu 24 proc. respondentów uważało, że obecny okres nie jest dobry na zakup dóbr trwałego użytku, natomiast w lutym takiej odpowiedzi udzieliło o 6 proc. mniej.

Badania wskaźnika optymizmu konsumentów przeprowadziła firma IQS and Quant Group na 1.000-osobowej reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15-70 lat.

Wskaźnik ten może przyjmować wartości od 0 do 200, gdzie 0 oznacza skrajny pesymizm, a 200 całkowite zadowolenie badanych. Wskaźnik o wartości 100 to równowaga ocen pozytywnych i negatywnych.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)