Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sprzedaż bezpośrednia nie obawia się kryzysu

0
Podziel się:

Zdecydowanie przeważają kobiety, które stanowią 89 proc. sprzedawców w tej branży.

Sprzedaż bezpośrednia nie obawia się kryzysu
(Monkey Business Images/Dreamstime.com)

Branża sprzedaży bezpośredniej nie obawia się kryzysu. Jej obroty w 2011 r. wyniosły ponad 2,5 mld zł i stanowiły 1 proc. tradycyjnego handlu - wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, które dzisiaj upubliczniono.

Podczas konferencji Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, jego szefowa Edyta Kurek powiedziała, że w Polsce działa 870 tys. sprzedawców bezpośrednich (dane na koniec 2011 r.), z czego 30 proc. to niezależni przedsiębiorcy. Zdecydowanie przeważają kobiety, które stanowią 89 proc. sprzedawców.

Dyrektor generalny PSSB Mirosław Luboń dodał, że w krajach UE, np. we Francji, Włoszech czy Niemczech sprzedaż bezpośrednia stanowi 3-5 proc. obrotów handlu detalicznego, co oznacza, że _ ta branża w Polsce ma przed sobą jeszcze bardzo duże perspektywy rozwoju _.

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, która była gościem konferencji podkreśliła rolę przedsiębiorczości zwłaszcza w dobie kryzysu. - _ Żyjemy w momencie trudnym gospodarczo, więc każda aktywność i samodzielność jest ważna zarówno z punktu widzenia młodych ludzi, jak również z punktu widzenia kobiet _ - powiedziała prezydent stolicy.

We wtorek po raz pierwszy obchodzono Polski Dzień Sprzedaży Bezpośredniej. Sprzedaż bezpośrednia polega na oferowaniu towarów i usług bezpośrednio konsumentom, na zasadach kontaktów indywidualnych, zazwyczaj w domu klienta, miejscu pracy lub w innych miejscach, poza siecią sklepową.

Główne kategorie produktów w sprzedaży bezpośredniej to: kosmetyki (69,6 proc.), sprzęt AGD (13,4 proc.), suplementy diety (11,6 proc.), odzież i akcesoria (3,6 proc.), usługi (1,6 proc.) oraz żywność i napoje (0,2 proc.).

Czytaj więcej w Money.pl
Kluczowa branża w dołku aż do 2018 roku? W tym roku w Europie Zachodniej ma być zarejestrowanych 12 mln nowych aut.
Tej branży kryzys nie straszny. Oto prognozy Rynek dynamicznie rośnie nawet w Hiszpanii. W 2014 roku ma być wart ponad 220 miliardów euro.
Co Angela Merkel zdziała w Kanadzie? Kanadyjskie media z uwagą obserwują wizytę kanclerz Niemiec, także w kontekście decyzji Kanady.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)