Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Kalus
|

Lotos liderem w rankingu satysfakcji klienta na stacjach paliw

8
Podziel się:

Według badania kierowcy potwierdzają, że największy wpływ na ich satysfakcję z danej sieci stacji mają: jakość paliwa, jakość obsługi, oznakowanie stacji, czystość oraz gęstość sieci.

Lotos liderem w rankingu satysfakcji klienta na stacjach paliw
(Grupa Lotos)

Sieć stacji paliw działających pod logo gdańskiego Lotosu uzyskała najlepszy wynik w rankingu satysfakcji klientów stacji paliw - wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia w maju tego roku.

W rankingu tym było 80 proc. zadowolonych klientów Lotosu, 79 proc. klientów sieci Statoil (działających obecnie pod szyldem Circle K), również 79 proc. było zadowolonych z sieci Orlen. Kolejne miejsca zajęła sieć Shell i BP po odpowiednio 78 proc. i 77 proc.

Według badania kierowcy potwierdzają, że największy wpływ na ich satysfakcję z danej sieci stacji mają: jakość paliwa, jakość obsługi, oznakowanie stacji, czystość oraz gęstość sieci.

Jeśli chodzi o korzystanie z dodatkowych usług, to widać pewne różnice w zależności od sieci. Orlen i Statoil (Circle K) to stacje, na których najczęściej kupowane są ciepłe napoje - kawa i herbata, w przypadku Lotosu oraz Shella klienci najczęściej korzystają z usługi mycia szyb, zaś na BP kierowcy najczęściej korzystają z asortymentu, jaki oferuje sklep na stacji.

"Nieduże różnice w ocenie satysfakcji stacji paliw wpływają bezpośrednio na lojalność wobec nich. Jeśli wszystkie sieci gwarantują podobną jakość i ofertę, klient wie, że może spodziewać się odpowiedniego standardu, niezależnie od tego, którą z nich wybierze" - komentuje cytowany w komunikacie Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia.

"W związku z brakiem cech istotnie wyróżniających daną sieć, marka przestaje mieć duże znaczenie. Cechą wyróżniającą daną markę może być na przykład atrakcyjny program lojalnościowy, tak jak jest to w przypadku sieci BP, wówczas jest to dodatkowa zachęta do skorzystania ze stacji. Być może jest to sygnał dla właścicieli stacji, że aby się wyróżnić muszą poszukać nowych rozwiązań, być może w obszarze usług dodatkowych, które spowodują, że kierowcy częściej będą wybierali ich sieć" - dodaje.

Badanie przeprowadzono metodą CAWI (ankiety online) na panelu konsumenckim epanel.pl w terminie luty-maj 2017 na próbie 1724 respondentów. Respondentami byli kierowcy tankujący regularnie na stacjach: BP, Lotos, Orlen, Shell oraz Statoil (badanie było realizowane przed rebrandingiem sieci Statoil na Circle K).

Zobacz także: Zobacz także: Oto, co składa się na cenę paliwa, którą widzimy na dystrybutorze
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(8)
Kierowca.
7 lat temu
Gdyby paliwa w Polsce były takie super jak tu piszecie w tym artykule to by nie siadały wtryski w autach, pompy wtryskowe i dalej filtry cząstek stałych zawory EGR to są części które ściśle powiązane z paliwem i gdyby kosztowały 100 -150 zł to nie było by problemu ale te części kosztują tysiące ! Przez kogo jestem oszukiwany i narażony na duże koszty przez producenta aut czy producenta paliwa ?
Jerzy
7 lat temu
Śmiechu warte, pewnie to prowadził CBOS>. Prawdziwy kierowca nie tankuje na stacjach Lotosu czy Petrochemii z Płocka - Orlen. Z mojego tłumika kapie woda , dołóżcie kartkę do białą do rury wydechowej, cieknie woda.Od 14 lat nie tankuję na tych stacjach. program lojalnościowy Schela to lipa.
ldl
7 lat temu
Sądaż jest byle jaki, mój samochód nowy pali więcej po zatankowaniu paliwa na stacji Schel niz na innnej stacji paliwowej monitorowanej prze Bax
Kiepskie pali...
7 lat temu
Na LPG z Lotosu nie da się jeździć. Bardzo kiepska jakość paliwa a na A4 paliwo bardzo drogie. Nie polecam tej sieci. Ale po zatankowaniu na Lotosie miałem tempomat bo mogłem do 140 jechać na LPG, powyżej 140 przełączało na PB.
Olek
7 lat temu
Żałosna reklama .