Polacy coraz więcej czasu spędzają przed Internetem. W ubiegłym roku surfowaliśmy w sieci średnio 2 godziny 20 minut dziennie. To o 40 minut więcej niż w roku 2009. Wciąż jednak więcej czasu oglądamy telewizję.
Statystyczny Polak w 2010 roku spędził przed szklanym ekranem 3 godziny i czterdzieści minut. Mimo tego, że coraz więcej korzystamy z Internetu, to jak wyjaśnia Maciej Klimek z Deloitte telewizja wciąż króluje w polskich domach.
Takie proporcje i duży wzrost czasu spędzanego przed internetem przełożą się na dynamikę rozwoju rynku reklamy - prognozuje ekspert.
Dla porównania statystyczny Brytyjczyk spędził przed telewizorem 2 godziny, 12 minut, a w Internecie 2 godziny i 3 minuty. Niemiec, odpowiednio 1 godzinę 52 minuty przed telewizją i godzinę i 44 minuty w Internecie.
W 2010 roku udział Internetu w rynku reklamy wynosił 13 proc., radia 7 proc., prasy 18 proc., kina 1 proc., reklamy typu _ outdoor _ 9 proc. Największy udział w rynku miała jednak telewizja, bo 52 proc.
Eksperci z Deloitte prognozują, że w 2011, 20 procentowy wzrost odnotuje rynek reklamy internetowej.
POSŁUCHAJ MACIEJA KLIMKA:
O 8 proc. urośnie rynek reklamy telewizyjnej, 12 proc. kinowej, 1 proc. radiowej. Rynek reklamy prasowej skurczy się o 2 proc.